h1

Vrijdag vraagdag

29 juli 2011

Ik heb gisteren en vandaag veel in de auto gezeten. En afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag ook. U misschien ook. Of u bent het nog van plan, als u nog reisplannen met de wagen hebt. Kijk dan eens goed rond in die auto en zeg mij: waar zet een vrouw in ’s hemelsnaam haar handtas neer? Op de passagierszetel, ja. Tot daar iemand plaatsneemt. Op de achterbank dan. Tot die gevuld is met een bende kinderen. Vóór de passagierszetel, op de grond, tussen de voeten van de copiloot. Niet echt comfortabel, vind ik. En niet goed voor het leer van uw handtas, om zo overal tussen en onder te worden geduwd. Dus lieve lezers: waar zet u uw handtas neer in de auto? Of hebt u een goeie suggestie voor de auto-ontwerpers?

12 reacties

  1. Probleem niet echt herkenbaar: ik heb geen handtas en geen auto.


  2. Op of voor de passagiersstoel. Achteraan of in de koffer is niét handig!


  3. Bij ons ligt hij meestal aan mijn voeten.
    (noot: mijn vrouw rijdt meestal 😉

    Dus eigenlijk altijd op de grond aan de passagierskant.


  4. ha! Ik zet mijn handtas tussen de twee voorzetels in, zo op het einde vd handrem… Nooit op de passagierszetel (die dus bij mij meestal vrij is) omwille van het aanleiding geven tot diefstal (zo zei oom agent mij toch ooit).
    En in mijn auto is er aan het plafond boven de voorzetels een vak bevestigd waar je vanalles kan inzetten eingelijk, dus technisch gezien kan de handtas daar wel in maar ik heb schrik als ik te hard rem dat het ganse boeltje op de kindjes valt.. en vermits mijn handtas er eentje is van het goedgevulde soort is dat geen goed idee :-)..


  5. Op de passagierszetel (nochtans niet zo’n slimme plek) en anders achter mijn zetel. En als mijn auto vol zit, pik ik er iemand uit die hem vast moet houden. 🙂


  6. voor de passagierszetel… Als ik een passagier heb, moet die maar gewoon voorzichtig zijn en er niet op trappen.
    Op de passagierszetel is trouwens gevaarlijk. Daar mogen geen objecten (en dus ook geen handtas) liggen wegens het gevaar van onbemande vliegende projectielen bij een botsing 😉


  7. Ik zet die meestal achter mijn zetel, of op de passagierszetel. Maar ik heb nog geen kinderen en dus nog wat plaats. Maar ik kan me inbeelden dat het dan idd niet zo evident is om dat ding een goede en handige plaats te geven. Een vriendin van mij zet die ergens onder haar benen terwijl ze rijdt, wat ik ook wel een goed idee vind. Heb het een paar keer geprobeerd maar voelde me wat ‘onvrij’ daardoor. Vreesde altijd dat die of de inhoud ervan ergens tussen mijn voeten zou belanden…


  8. aan de voeten van het kleinste kind (die kan er toch nog niet aan)


  9. Ik zet hem altijd tussen de twee voorstoelen in, behalve als mijn man rijdt, dan leg ik hem achter de bestuurder op de grond zodat ik er zo bij kan als het moet….. Als ik zelf rijd en ik heb een grote handtas die er niet tussen past, zet ik hem achter de passagiersstoel op de grond zodat ik er ook zo bij kan. Een autostoeltje zet ik dan daarachter zodat ik altijd het kind kan zien en er evt snel bij kan…… Als de hele auto vol zit met voeten en zo, geef ik hem aan de passagier naast me om op te passen


  10. En verder ben ik het helemaal met je eens! Je kan zien dat auto’s door mannen zonder handtas zijn ontworpen.


  11. Leuk onderwerp want weet ook nooit waar naartoe met dat ding. Voormee mogen ze gerust iets ontwerpen …


  12. Meestal op de passagierszetel en omdat iemand al de raad van oom agent te berde bracht: ik doe mijn sjacoche haar autogordel om. Klikwast, zowel vóór- als achteraan. Gordel door de lits en dan maar wachten tot de vis bijt. Ooit voorgehad terwijl ik eerstes stond aan de lichten. Brommerke naast mij, deur opensnokken, grabbelen… Sjacoche blijft zitten op haar plaatske. En ik geef een dotje gas, zodat de deur dichtzwiert en die lange vingers er tussen sukkelen. Weer een zielke gered!



Geef een reactie

