h1

Vreugde en verdriet

7 oktober 2011

Ik verjaar vandaag. Voor het eerst sinds 9 jaar gaat dat gepaard met tranen en verdriet om mijn vader als ik naar mijn cadeau luister. Ik heb een Airplay draadloos audiosysteem gekregen, zeg maar een luidsprekersysteem voor een iPod, iPhone, iPad,…. We hadden al jaren een mooie box, echt design én kwalitatief erg goed, op ons verlanglijstje staan. Uiteindelijk hebben we een andere gekocht, niet zo mooi van design, maar merkelijk beter op het vlak van ‘geluid’. En daar draait het bij muziek toch om. Als ik hem zie staan en de zuivere klanken van de muziek hoor, kan ik niet anders dan aan mijn vader denken. Mijn vader was een muziekfreak. Vooral jazz en klassieke muziek. Hij had meer dan 3000 platen. Miles Davis, Quincy Jones, Louis Armstrong, Duke Ellington,… ik ben ermee opgegroeid. Toen de cd opkwam, verstopte hij nieuwe aankopen achter in de kast om gezeur van mijn moeder te vermijden.
Ik besprak weinig met mijn vader. Maar als hij nog geleefd zou hebben, zou ik het nu met hem over mijn nieuwe box hebben. Het is een regenachtige dag vandaag. De hemel is grijs. Maar ergens achter die grijze wolken voel ik hem dicht bij mij vandaag.

En nu moet ik een feest gaan voorbereiden. Dat had hij ook goedgekeurd.

9 reacties

  1. Geniet van je verjaardag en koester de herinneringen !


  2. Je vader zou zich voor je nieuwe systeem gezet hebben, zou een tijdje goed geluisterd hebben naar de muziek en gezegd hebben dat je goed gekozen hebt. Gelukkige verjaardag xxx


  3. Van harte gefeliciteerd!!! Geniet alvast!!


  4. Hoe dubbel.
    Dubbel gefeliciteerd dan maar.
    Herinneringen zijn ook speciaal.


  5. Krachtige herinneringen. Gelukkige verjaardag!


  6. Gefeliciteerd!
    En geniet maar lekker van je nieuwe muziek.
    Fijne avond
    en
    Vriendelijke groet


  7. Herkenbaar.
    Alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk was het een leuk feest (met misschien nog wat extra cadeautjes 😉 ) !?


  8. Beetje te laat, maar toch nog een fijne verjaardag!


  9. Met Duke Ellington op de achtergrond (echt), wens ik je nog het allerbeste voor het volgende levensjaar.



Geef een reactie

