h1

Boekenbeurs

2 november 2011

Zo zielig vind ik het, auteurs die zitten te wachten iemand één van hun boeken wil laten signeren, terwijl de auteur naast hen bijna schrijfkramp krijgt van de vele boeken waar hij/zij een woordje in mag schrijven. Intussen kijken ze rond met een uitgestreken gezicht, waarop ze zeker geen teleurstelling/verveling/jaloezie/… willen laten zien. Ik vermoed dat ze minstens even hard of zelfs harder hebben moeten werken om hun boek gepubliceerd te krijgen. En mogelijk is hun nieuwste boek zelfs een pak interessanter of literair hoogstaander dan dat van de populairdere auteurs. Toch telt dat op dit moment niet. Voor hun tafeltje staat niemand, bij de buurman moet je een half uur aanschuiven.

4 reacties

  1. Ik vind dat signeren sowieso quatsch. Welke meerwaarde? Ik vat dat niet. (maar wie ben ik?)


  2. Ik was vroeger, als puber, wel een handtekeningenjager. Maar nu zie ik er het nut ook niet van in. Alleen vorig jaar, toen ben ik toch een boek gaan laten signeren door mijn jeugdheld: Marc de Bel.

    Maar ik vind het inderdaad ook wel zielig dat minder bekende auteurs minder waardering krijgen. Terwijl die anderen maar met hun kop op tv moeten komen.


  3. Ondertussen kunnen ze wel lekker een plot voor hun volgend boek bedenken.


  4. Omdat met dezelfde woorden zowel gelogen als de waarheid verteld wordt.
    Bram Vermeulen.



Geef een reactie

