h1

En nu wil ik even zagen en klagen

11 december 2011

Nog een gerechtje met scampi en rode currypasta verzinnen en een paar wasmanden strijk wegwerken en dan kunnen we dit rotweekend afsluiten. Een weekend waarin zoonlief voor het eerst moest studeren voor een examen in de middelbare school, waarin dochterlief voortdurend de sfeer verpestte, waarin de andere zoon momenteel boos in zijn bed is gaan liggen (“ik ga slapen!”) en er niet uit wil komen (hoewel hij zich de rest van het weekend voorbeeldig heeft gedragen) en waarin de jongste dochter zich geregeld van haar charmantste (lees: theatrale, jammerende, jengelende aandachtvragende) kant liet zien. Als klap op de vuurpijl hebben we gisterenavond twee feestjes gemist omdat we in de zetel in slaap waren gevallen, terwijl we aan het wachten waren tot we dochterlief van de avondactiviteit bij de scouts konden afhalen. Normaal gingen we daarna vertrekken, maar we waren zo groggy dat we in ons bed gekropen zijn. En tussendoor moest er gepoetst en opgeruimd worden. Ah ja, want we hebben nog steeds geen poetsvrouw. Sommigen vinden dat een luxeprobleem, wij, in onze gezinssituatie en met ons beroepsleven, niet. Ik kan natuurlijk ook 8 uur minder gaan werken en zelf poetsen, maar dat betekent dat vadertje staat wel wat inkomsten van mijn kant zal mislopen en een potentiële werknemer hier geen 8 uur zal kunnen werken. Maar daar gaan we niet meer over zagen. Afgelopen vrijdag heb ik een telefoontje gepleegd naar het bureau. “De collega’s, die er intussen niet meer zijn” hadden alles daar in het honderd laten lopen en daardoor had ik nog niets gehoord. Gelukkig zou ik eventueel al hulp van T. kunnen krijgen, op vrijdagnamiddag. Ik zou dezelfde dag nog of ten laatste maandag iets horen… We wachten af. Alweer. En wetende dat ik al lang een poetsvrouw ‘in het zwart’ in dienst had kunnen nemen. Principieel zijn is stom. En het weekend was ook stom. Náh!

7 reacties

  1. Ik wens je dan alvast een fijne week!


  2. Dan kom je hier binnenkort je 100% Gent boekje maar oppikken en dan kan ik je in geuren en kleuren vertellen over ons geweldig weekend (oudste zoon toetsen, helft van zijn boeken nog op school, …)
    Fijn die sneeuw hier … doet me meteen aan vorig jaar denken …


  3. Klagen en zagen kan ook deugd doen hé … en op je eigen blog doe je wat je wil.
    Maar ik zal eindigen zoals mijn voorganger … nog een fijne week toegewenst


  4. @Ilse: ik heb die sneeuw ook al op andere blogs gezien. Geen idee hoe die op mijn blog is terechtgekomen. Ik heb er zelf niets voor gedaan. Het boekje kom ik één van de dagen zeker halen. Ben je woensdagvoormiddag thuis?


  5. niks zo deugddoend als er eens alles uitgooien :-).
    Hopelijk keert de rust en de goedgezinde kinderen vlug weer terug!


  6. Zapnimf zwijgt in alle talen.
    (Maar is toch stilletjes blij dat ze wel een poetshulp heeft.)


  7. In de tijd vóór de dienstencheques waren wij ook op zoek naar een poetshulp. Om een beetje te weten waar we financieel aan begonnen, belde ik naar de VDAB om de barema’s op te vragen. Je wil je niet als wrek laten kennen, maar je als een onnozele trien de zakken laten leegkloppen is nu ook weer niet nodig, he? “Is dat voor veel uren per week, madam?” “Euh, een halve dag in de week zal wel volstaan, denk ik” “Dan zoude toch beter iemand in ’t zwart vragen, want dan doet g’u veel profijt”…



Geef een reactie

