h1

Een warm verzoek

13 december 2011

Beste mensen die van kerstverlichting in hun tuin en voor hun raam houden,

Ik weet het, de gustibus et coloribus non disputandum est. Smaken verschillen. En uw tuin en huis zijn van u en daarmee doet u wat u wilt. Allemaal mee eens. En toch. Trop is te veel en te veel is trop. Vind ik toch. En blauwe verlichting? Nee, dat is níet gezellig. Blauw licht is koud licht en dus niet geschikt als kerstverlichting. Het zijn maar tips, maar ik zou het fijn vinden als u er volgend jaar rekening mee zou houden. ’t Is ook nog eens goed voor het milieu en voor uw energierekening. Dank u.

6 reacties

  1. Oei! Bij mij is het niet té veel. Zelfs geen echte kerstboom in huis dit jaar, maar…. ik heb wél blauwe lichtjes in huis (en aan de vensters).

    Ik vind het gezellig. Blauwe ledlichtjes. Maar je hebt gelijk. Gekleurde lichtjes zou leuker zijn. En bij sommige mensen hangt er gewoon wel té veel! 🙂


  2. ik heb uit protest met al dat schreeuwerig gedoe hier in onze straat (verlichte sleeën, rendieren, kerstmannen you name it…) 2 glazen theelichthoudertjes op de vensterbank geplaatst en brand ik daar elke avond een kaarsje in. zen.


  3. Ik erger me ook meer en meer aan die overdaad van lichtjes in voortuinen en aan huizen. En dan nog die kerstmannen die aan gevels hangen. Aaargh!!!


  4. Ik vind vooral: lichtjes buiten, dat doe je grotendeels voor de andere mensen. Lichtjes binnen, dat doe je voor jezelf. Als je dus lichtjes buiten hangt (vooral de overdreven variant, zo één rijtje voor het raam gaat nog), dan doe je dat volgens mij vooral om op te vallen en te tonen aan iedereen dat je er bent…
    En ook: nee, klimmende kerstmannetjes zijn al lang niet meer hip!


  5. Aaaagh, ge hebt zo overmatig hard gelijk!


  6. @Lies : zijn die ooit hip geweest dan?

    Ik zou graag een kerstboomzetter willen voor mijn kerst. Daar heb ik zo’n hekel aan, dat versieren van die boom.



Geef een reactie

