h1

Cumuleren

18 december 2011

Vorige week was Maggie De Block, onze kersverse Staatssecretaris voor Asiel, Immigratie en Maatschappelijke Integratie, te gast in De Laatste Show. En wat vertelde ze daar onder andere? Dat ze, als parlementslid, altijd halftijds als huisarts is blijven werken. Ik heb ergens gelezen op welke dagen, maar dat vind ik niet meer terug. Het waren alleszins (ook) weekdagen. Ze vertelde dat ze 2,5 dag/week naar Brussel ging. Vreemd, vind ik dat, voor iemand die een voltijds loon als parlementslid krijgt. Ik geloof best dat Maggie De Block hard werkte als parlementslid, mogelijk zelfs harder dan veel andere parlementsleden. En ze wordt geloofd voor haar dossierkennis. Toch vind ik het een vreemd idee dat mensen dit soort voltijdse job, die politici zelf nota bene als heel zwaar betitelen, nog kunnen combineren met een halftijdse job.

2 reacties

  1. dat zijn dan volgens mij ook mensen van wie hun huishouden draait zonder hen.


  2. Ik vind dit volledig absurd. Dat zegt veel over wat er van parlementairen verwacht wordt. (misschien bestaan daarin wel verschillen tussen de partijen ?) Het zou natuurlijk kunnen dat ze een deel thuiswerkte als parlementariër en bvb een bepaald deel van de dag nog patienten ontving.
    Maar in de hypothese van effectief maar 2,5 dagen actief zijn als parl., dan vind ik het heel vreemd. Natuurlijk zijn dit “jobs” die niet af te lijnen zijn. Het is niet omdat je niet in Brussel bent, dat je niet kan werken.



Geef een reactie

