h1

Waar ligt uw lat?

21 december 2011
  1. Mag je klagen als je baby niet doorslaapt? Of moet je blij zijn dat je een baby  hebt? Of had je dan maar geen kinderen moeten krijgen? Want iedereen weet dat baby’s wel eens wakker worden ’s nachts.
  2. Mag je klagen als je baas je vraagt om overuren te doen? Of moet je blij zijn dat je werk hebt? Of had je maar ander werk moeten zoeken? Want je wist toch dat je in die functie wel eens overuren zou moeten doen.
  3. Mag je klagen omdat je zoon niet studeert? Of moet je blij zijn dat hij ten minste de capaciteiten heeft om te studeren? Of had je maar geen kinderen moeten krijgen? Want iedereen weet dat je met kinderen het risico loopt dat ze niet willen studeren.
  4. Mag je klagen omdat je dak lekt? Of moet je blij zijn dat je een eigen huis hebt kunnen kopen? Of had je maar moeten huren? Want iedereen weet dat je aan een huis ooit wel eens kosten hebt.
  5. Mag je klagen omdat je zwembad lekt? Of moet je blij zijn dat je een zwembad hebt kunnen aanleggen? Of had je maar geen zwembad moeten aanleggen? Want iedereen weet dat een zwembad kosten met zich meebrengt.
  6. Mag je klagen omdat het eten op hotel niet lekker is? Of moet je blij zijn dat je op vakantie kon gaan? Of had je moeten thuisblijven en zelf koken? Want iedereen weet dat het eten op hotel wel eens kan tegenvallen.
  7. Mag je klagen omdat je man zijn sokken niet in de was doet? Of moet je blij zijn dat je een partner hebt? Of had je vrijgezel moeten blijven? Want iedereen weet dat geen enkele man perfect is.
  8. Mag je klagen omdat de oogst van je worteltjes mislukt is? Of moet je blij zijn dat je ten minste een tuin/moestuin hebt? Of zou je je groenten beter in de winkel kopen? Want iedereen weet dat een oogst kan mislukken.
  9. Mag je klagen omdat je zo weinig vakantie hebt? Of moet je blij zijn dat je werk hebt? Of had je maar in het onderwijs moeten gaan? Want iedereen weet dat mensen in het onderwijs meer vakantiedagen hebben dan anderen.
  10. Mag je klagen omdat je onverwacht veel geld moet betalen voor een cadeau dat je gekregen hebt? Of moet je blij zijn dat je dat cadeau ooit gekregen hebt? Of had je dat cadeau maar moeten weigeren? Want iedereen weet dat je ooit extra voor een cadeau zult moeten betalen.

Zegt u het maar.

11 reacties

  1. Ja je mag klagen, vanzeneigenst! Zoals ik ook mag klagen over die vervelende zwangerschapskwaaltjes terwijl ik er zelf voor gekozen heb en uiteraard heel erg blij ben met de zwangerschap zelf. Ik krijg iets van mensen die antwoorden met “je hebt er zelf voor gekozen” of “je zou moeten blij zijn”.

    Alleen je nummertje 10 snap ik wel niet zo goed. Tenzij het om successie- of schenkingsrechten gaat.


  2. @ missfollies: nummer 10 verwijst naar mijn vorige blogberichtje ;-).


  3. Mag ik klagen dat ik vanmorgen boven de pot hing te braken van het hoesten, omdat ik geen voldoende sterke medicijnen mag nemen omdat ik zwanger ben, en ik dus niet van die k*tbacterie afgeraak? Of moet ik gewoon blij zijn dat ik zwanger ben, want iedereen weet dat je geen medicijnen mag nemen als je zwanger bent, en in de winter komt een verkoudheid al eens voor hé? En er zijn mensen die niet eens zwanger KUNNEN geraken, is dat niet nog veel erger? En trouwens, al die kindjes in Afrika met hun dik buikske en hun ondervoeding, heb ik daar al eens aan gedacht?

    Mensen die klagen over mensen die klagen, zijn dikke vette zeveraars. En vooral: die moeten maar geen blogposts lezen waarin geklaagd wordt. NAH! 🙂

    Klagen kan eens ferm deugd doen. Voor mij persoonlijk kan dat ontzettend opluchten. En als iemand dan zegt “ocharme duts, ik heb met je te doen” of “ik begrijp je wel”, dan is die last meteen al een stuk makkelijker te dragen dan als ik het gewoon voor mezelf zou houden…


  4. Ha, ok. 🙂


  5. Maar ja, klagen mag ! Maar reageren op geklaag mag toch ook?


  6. o dat kan zo deugd doen, eens goed zagen en klagen :-))), zolang we beseffen dat er idd mensen, toestanden, dingen zijn die nog erger kunnen zijn is het ok peins ik dan. ’t is heel dubbel soms hé.. ik kan soms zo kwaad zijn omdat ik , net ik, een speciaal kindje gekregen heb en dat alles veel simpele zou zijn zonder dat speciale… en dan kom ik in het COS en dan breekt mijn hart bij het zien van al die kindjes en ouders die nog zoveel specialer zijn…


  7. Je mag klagen, zolang je niet altijd klaagt. Zolang het positieve telkens terug de bovenhand krijgt is het goed. Altijd klagen is ongezond, maar zoals hierboven al eens gezegd: eens goed klagen, kan deugd doen!


  8. Klagen mag, verzuren niet.


  9. Klagen mag, da’s meestal een uiting van frustratie of malcontentement van het moment. Zolang we maar beseffen dat wij het hier fantastisch goed hebben!


  10. […] moet het toegeven: het was wat demagogisch, dit blogberichtje. Ook zo bedoeld. En de reacties toonden aan wat ik wou aantonen. Iedereen vindt eigenlijk dat je […]


  11. ventileren is relativeren zeg ik altijd
    dus klaag maar rustig verder
    over alles waar je over wil klagen 😉
    zelfs als je de volgende minuut bedenkt dat het eigenlijk feitelijk het klagen niet waard is



Geef een reactie

