h1

Vragenlijst

11 januari 2012

Vandaag op de website van de krant een vragenlijst ingevuld:

Hoe gelukkig u ook bent, het kan altijd beter. Maar misschien weet u niet waar u het geluk moet zoeken. Vul daarom deze vragenlijst in en wij vertellen u waar u nog een extra portie geluk kunt ontdekken.

Niet dat ik niet gelukkig ben, maar ik ben altijd nieuwsgierig naar testjes en vragenlijsten, vooral naar de manier waarop die zijn opgesteld.

Ik vond het een bizarre vragenlijst. Er werd telkens een situatie geschetst en dan moest je uit 3 mogelijke reacties/gedachten diegene kiezen die het best bij jou past. Heel vaak vond ik geen enkele van de 3 bij mij passen. Ik kan me ook niet echt vinden in het resultaat:

Chill Out!

Wil u gelukkiger worden, probeer dan niet teveel toe te geven aan stress. Werk is niet alles. Neem niet teveel hooi op uw vork, pauzeer voldoende en neem nooit te veel werk mee naar huis. Kunt u er toch niet aan ontsnappen? Stel dan niet alles uit tot vlak voor de deadline.
 
Ik heb geen stress rond mijn werk. Ik doe mijn werk graag, ik werk ook veel blijkbaar (mensen gaan er vanuit dat je als moeder van 4 kinderen niet meer of hoogstens halftijds werkt en ik werk meer dan dat), maar ik heb zelden het gevoel dat ik teveel hooi op mijn vork neem of dingen uitstel tot vlak voor de deadline. Ik doe soms dingen niet, die ik beter wel zou doen, omdat ik er geen zin in heb. Dat wel.
Mijn stressmomenten hebben met andere dingen te maken, dat weet ik zeker! Geen goeie vragenlijst dus.
Als u hem eens wil invullen: hier vindt u hem.
4 reacties

  1. Amai. Ja. Dat is zo ongeveer de slechtst opgestelde test EVER, en ik doe ook wel graag (en dus vaak) testjes. Zelden stond er een antwoord dat ik zelf zou hebben gegeven, en het resultaat is dan ook ronduit belachelijk…
    Probeer eens wat meer van eten te genieten? Heu? Ja? Ik kook én eet kweet niet hoe graag. Ik probeer dat gezond te houden, ja, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd op dieet ben of dat eten een sleur zou zijn, integendeel zelfs!
    Heel vreemde test…


  2. Als het geen goeie vragenlijst is gaan we hem zeker niet invullen. Laat staan dat ik het resultaat wil weten 🙂


  3. Ik heb hetzelfde resultaat en ga volledig akkoord met wat hier staat!


  4. haha ik had ook hetzelfe ‘advies’. mijn werk is nochtans mijn ‘zen’moment. allé toch als ik er geraak tussen de zieke kindjes door. dàt bezorgt mij dus wél stress, weten dat je je collega’s weer eens extra werk bezorgd omdat je thuis moet blijven voor een ziek kind…



Geef een reactie

