h1

Fotograaf gezocht

16 januari 2012

Enkele dagen geleden heb ik me hiervoor ingeschreven. (Als u geen zin hebt om door te klikken: de lezersjury van de Gouden Boekenuil.) Dat ging elektronisch en ik moest een foto van mezelf opladen. En toen stelde ik vast dat ik geen enkele recente, mooie foto van mezelf heb. Van mij alleen. Tijdens de zomervakantie hebben de kinderen en manlief wel een paar foto’s gemaakt, maar het fototoestel is bij close-ups ongenadig: ik sta op elke foto bleek en grauw, met een oude huid vol pigmentvlekjes en diepe rimpels. Ik ben niet ijdel, denk ik, maar geen enkele foto was geschikt om op te laden. Ik heb dan maar voor een foto van mezelf en manlief gekozen. Ze moeten hem er maar afknippen.

8 reacties

  1. Hmmm hmmm, ik zou je aanraden om in de zomervakantie, met het iets “hardere” licht, een filter te gebruiken bij het fotograferen, of aan de lichtinstelling van het toestel wat te prutsen 🙂


  2. Tja, ik gebruik nu al een jaar een foto die mijn schoonbroer trok tijdens een etentje vorig jaar. De rest van het jaar ik heb ik gewoonlijk zelf het fototoestel in handen … erg hĂ©.


  3. ik heb ook geen foto’s van mezelf 😉
    sja… kom jij eens bij mij, zal ik dan eens een foto trekken 😉


  4. Hoi. Ik ben student fotografie.

    Van welke regio ben jij ? Als het tussen Antwerpen en Brussel is zit het goed.


  5. @ Bart: ik blog anoniem, dus ik geef geen informatie over waar ik woon. Ik heb ook niet letterlijk een fotograaf nodig, hoor. Mijn man, kinderen en vrienden willen gerust zoveel foto’s maken als ik wil.


  6. Beste,

    als jong fotografie duo maken we mooie portretten.
    Moest u op zoek zijn naar iemand die een leuk portret van je kan maken, mag je altijd een kijkje nemen op onze website:
    http://www.defotografen.be


  7. @ Jeroen: bij deze heb je gratis reclame kunnen maken op mijn blog.
    Zoals ik al antwoordde aan Bart heb ik geen fotograaf nodig. Ik maak meestal zelf de foto’s thuis en daardoor zijn er niet zoveel foto’s van mijn in omloop. Mensen genoeg in mijn omgeving die foto’s van me willen maken als ik dat vraag.


  8. …de fotoÂŽs die je gemaakt hebt,.. met photoshop kom je een heel eind…rimpels, en andere oneffenheden verdwijnen als sneeuw voor de zon…!
    Photoshop elements is leuk om mee te beginnen…misschien kun je een gratis ‘photoshop elements’ downloaden om uit te proberen…je maakt toch zelf foto’s,…een bewerking van je foto’s is ook een leuke, leerzame bezigheid…misschien heb je er wat aan,…??? Succes !



Geef een reactie

