h1

Zie je wel

24 februari 2012

Wat wij al lang tegen elkaar zeggen, stond gisteren ook in de krant. “Taks bedrijfswagens dreigt tegen te vallen” Dat onze politici daar niet aan gedacht hebben. Bedrijven kiezen voor minder dure auto’s, zodat de btw-inkomsten dalen. En die minder dure auto’s verbruiken vaak minder, zodat de overheid accijnzen en btw op brandstof misloopt. En over enkele jaren zal het effect minimaal zijn, want dan rijden de meeste mensen met een goedkopere bedrijfswagen rond, zodat ze minder taks moeten betalen.
En ik vraag me af of voor het intrekken van allerlei energiepremies niet hetzelfde geldt? Ligt de bouwsector nu niet op zijn gat? Volgen er ontslagen zodat er meer werkloosheidsvergoedingen moeten worden betaald? Loopt de overheid niet heel wat btw-inkomsten mis omdat mensen nu veel minder investeren in zonnepanelen en dergelijke?
En als we dan wat verder kijken, naar Griekenland. Zal het wel helpen om mensen uit te persen als citroenen? Als mensen niets meer hebben, hoe kan een economie dan blijven draaien?
Ik ken niets van economie, maar logisch lijkt het toch allemaal niet.

2 reacties

  1. Een award … speciaal voor jou: http://blog.vierenveertig.be/2012/02/24/een-liebster-award/


  2. Troost u. Ze hebben het me al tig keer uitgelegd en ik begrijp het ook niet. (Trouwens, ik heb de indruk dat diegenen die het mij proberen uitleggen het ook niet helemaal doorhebben.)



Geef een reactie

