h1

Allemaal willen we de hemel

27 februari 2012

Ik werk mijn pagina ‘Zeg me wat je leest…’ regelmatig bij zonder het boek dat ik dan toevoeg hier te vermelden in een bericht. Zo niet deze keer. Over dit boek van Els Beerten, ‘Allemaal willen we de hemel’, moet ik wel iets schrijven. Mijn boek van 2011 was ‘De eenzaamheid van de priemgetallen’. Mijn boek van 2012 zou wel eens dit boek kunnen worden. Adembenemend mooi. Sober geschreven. Schitterende opbouw. Beklijvend verhaal. Indrukwekkend hoe het vertelstandpunt van de verschillende vertellers klopt, hoe de personages ‘kloppen’. Mooi hoe de titel verweven zit in het verhaal.
Het boek stond al lang op mijn lijstje en ik ben blij dat ik het eindelijk heb kunnen lezen. Ik was bang dat ik het niet uit zou krijgen voor ik als lid van de Lezersjury van de Gouden Boekenuil aan de slag mag (5 boeken lezen tegen eind april), omdat het een behoorlijk dik boek is (net geen 500 blz.), maar dat was geen enkel probleem. Zo goed is het.

7 reacties

  1. oh, ik vond de eenzaamheid der priemgetallen ook zo leuk, misschien moet ik me ook eens aan deze wagen


  2. Ik vind het ook bijzonder mooi! Ik heb het al verschillende keren opnieuw gelezen.


  3. LIDD, je moet gewoon je gelezen boeken op Goodreads zetten (dacht zelfs dat je daar een slapende account hebt). Ideaal op goeie boekentips te vinden. Ik heb daar in ieder geval al heel veel inspiratie gehaald.


  4. @ ilse: ja, ik heb een slapende account bij Goodreads. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo goed snap hoe ik dat daar moet doen… Erg, hè. Dus vul ik mijn gelezen boeken gewoon aan op mijn boekenpagina hier op mijn blog. En ik haal mijn inspiratie vooral uit De Standaard der Letteren. En bij andere lezers.


  5. Ik zal je eens een Goodreads bijscholing komen geven ;-). Het is echt niet zo moeilijk als je denkt.


  6. Ik ging ook net zeggen: doet eens van Goodreads. Ook nog niet lang ontdekt en vreed wijs!


  7. […] “Allemaal willen we de hemel” van Els Beerten op aanraden van licht in de duisternis […]



Geef een reactie

