h1

Aan de selfscankassa

6 maart 2012

Daar sta ik dan, deze keer opgemaakt, haar minder in de war van het fietsen, met dezelfde onelegante anorak, blij kijkend omdat ik vandaag wel zin heb om aan het werk te gaan en lichtelijk geïrriteerd omdat ik controle krijg, terwijl ik dringend aan het werk moet. Word ik ervan beschuldigd dat ik het doosje champignons in mijn mandje niet gescand heb! Het staat nochtans wel op mijn kassaticket op de computer, blijkt even later, nadat ik uitvoerig heb uitgelegd dat de barcode op het doosje niet werkte (“bij mij nochtans wel, kijk” terwijl ze het controletoestel voor mijn gezicht houdt), dat ik daarom zelfs een ander doosje heb genomen en uiteindelijk zag dat ik de barcode op het rek moest scannen, en nadat de mevrouw met mij in haar kielzog mijn verhaal is gaan controleren bij het champignonnenrek in de winkel. Om het goed te maken moest ik het winkelmandje niet zelf weg zetten. Oef!

5 reacties

  1. Ach, de zelfscan. Wat een leuke bezigheid. Beetje zoals bij de banken, nu mag je betalen (want die kassamevrouwtjes zaten in de prijs inbegrepen) voor wat je zelf doet. Wat een prachtig businessmodel 🙂


  2. Ik weiger nog altijd pertinent om mensen op die manier overbodig te maken.


  3. @ Affodil: er zijn in dit geval geen mensen overbodig. Bij die kassa zit nog steeds een kassierster, die de helft van de tijd niet veel te doen heeft (rustig werk dus) en de andere helft scantoestellen verhuist en mensen controleert en problemen oplost. Ik denk dat de kassiersters zelf dit wel als een leuke afwisseling zien en ze blij zijn met de wat lagere werkdruk als ze op die post staan. Als het druk is, zijn er twee dames beschikbaar.


  4. @ Bentenge: als ik niet langs de selfscan passeer, maar bij de gewone kassa, betaal ik ook. Om te wachten (en die kassamevrouwtjes zijn ook in de prijs inbegrepen) en ik wacht niet graag.


  5. Dan gaan ze er bij jullie beter mee om dan in onze buurt. Daar zijn er wel degelijk mensen vervangen door scanners en dan steiger ik.



Geef een reactie

