h1

#wijvenweek: Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten

12 maart 2012

“Hoe we er echt uitzien, ’s ochtends bij het ontwaken, en hoeveel werk en lepe truken we werkelijk nodig hebben om er uit te zien zoals u ons op de trein tegenkomt, een paar uur later. ” Zo beschrijven de organisatoren van Wijvenweek het thema van vandaag.
Dat vraagt eigenlijk om een foto, maar een foto van mezelf kan ik u helaas niet laten zien op deze o zo anonieme blog. Ik kan wél vertellen dat ik ’s morgens altijd (altijd!) opsta met hele dikke wallen onder mijn ogen, die nooit helemaal verdwijnen. Ik ben allergisch aan vanalles en nog wat, zeker aan huisstof en huisstofmijt en dat zie je. Met een subtiel (vind ik zelf toch) laagje make-up zie ik er wel wat beter uit (vind ik zelf toch). Veel tijd en werk steek ik daar weliswaar niet in (vind ik zelf toch). De vaste routine van potjes en crèmes en mascara en lippenstift enz.; langer dan 5 minuten duurt dat niet, vakkundig als ik intussen ben. En als we het verder over mijn uiterlijk moeten hebben, kan ik u toevertrouwen dat ik regelmatig naar de kapper ga om mijn grijze haren te laten camoufleren. Niet dat ik volledig grijs ben, maar de grijze haren zijn te talrijk geworden om het zo te laten (vind ik zelf toch). En haar verwijderen op ongewenste plaatsen, nog zo’n vrouwenkwestie, daar wordt hier ook tijd in gestoken.
Vind ik dat vervelend? Soms. Meestal niet. Ik geniet er wel van om me te verzorgen, te proberen er goed uit te zien. Ook met kleding. Ik vind het fijn om er vrouwelijk en elegant uit te zien. Al moeten mijn kleren wel comfortabel zitten.
Over kleren gesproken: ik moet dit jaar op jacht naar een bikini en/of badpak. Dat doe ik niet graag, omdat ik zo moeilijk een mooi model vind dat me ook nog eens goed staat. Iemand een tip voor dé winkel waar ik zeker mijn goesting zou moeten vinden? En iemand kandidaat om mee te gaan zoeken en kiezen?

5 reacties

  1. […] this: Be the first to like this post. » Licht in de duisternis […]


  2. Die haartoestanden her en der, ken ik 😉
    Een goed badpak koop ik in de betere winkel waar ze tijd nemen voor de juiste maat en zo, veel succes!


  3. Dit topic is inderdaad niet zo ideaal voor anonieme bloggende wijven zoals wij. 🙂
    Voor de perfecte strand/zwembad – outfit zou ik ook de betere lingeriewinkel aanraden.


  4. Geen bikini of badbak, je moet een Tankini kopen (denk toch dat ze het zo noemen).


  5. ik ben heel tevreden van de service bij lingerie simone in de kortedagsteeg in gent. heel professionele dames die echt tijd nemen om iets uit te zoeken dat goed zit én leuk staat.



Geef een reactie

