h1

#wijvenweek: Guilty pleasures en kleine kantjes – vervolg

13 maart 2012

De dochter was al halverwege op weg naar huis. Note to myself: probeer dat kleine kantje van liever te bloggen dan op de fiets te kruipen meer weg te moffelen om uzelf schuldgevoelens te besparen.
Om het nog even over bloggen te hebben. Ik ben stiekem toch een beetje jaloers op al die succesvolle blogsters met honderden lezers, die elke dag grappige, originele, spitsvondige blogs posten en om de haverklap een nieuwe creatie kunnen tonen (niet de lezers, maar de blogsters). En bij uitbreiding ben ik jaloers op mensen die succesvol zijn om kwaliteiten waarmee ik ook succesvol zou willen zijn. Geen jaloezie op een zwemster die een medaille wint. No way. Ik zwem niet graag. En ik doe niet graag elke dag de hele dag hetzelfde. Maar mensen die succesvol zijn en een boeiend leven hebben omdat ze intelligent, gevat, creatief, ondernemend zijn, mmm, ja, daar ben ik stiekem een beetje jaloers op.

2 reacties

  1. Ik heb dat ook, maar ik merk dat ik zelf soms te weinig met mijn kwaliteiten te koop loop. Was daar ook geen dag voor?


  2. Je moet dat toch relativeren hoor, op een blog wordt alles uitvergroot. Ik heb ook nog blogposts gespaard om toch om de twee dagen iets moois of interessant te posten. Fito’s zijn ook cruciaal, de perfecte foto verbergt veel wat de lezer nooit te zien krijgt. Ik ben er zeker van dat als je jouw talenten perfect in beeld zou brengen dat je ook zo’n veelgelezen blog zou zijn waar anderen jaloers op zouden zijn. Uiteindelijk vorm je je een beeld van een persoon op basis van enkele scherpzinnige teksten of een paar prachtige foto’s.



Geef een reactie

