h1

#wijvenweek: Guilty pleasures en kleine kantjes

13 maart 2012

De aanzet van de organisatoren voor het thema van vandaag:

Sommige dingen vertelt u tegen vriendinnen, giechelend bij een glas witte wijn, maar ver weg van het internet. Behalve vandaag. U beslist natuurlijk zelf hoe ver u gaat, en we weten dat ook maar al te goed: de wereld leest mee en sommige dingen moet de wereld nooit weten. Maar andere zaken houden we misschien voor onszelf terwijl ze eigenlijk niet zo erg zijn. Het voordeel van het toch online te gooien is dat u zich kan verwachten aan een hoop “allez, ik heb dat ook”, en “kind toch, ge moet daar niet mee inzitten” in uw commentaren. En neem het van ons aan: goud waard zo’n dingen. 

Geef ons dus: uw guilty wijvenpleasures, als ik me liet gaan dan …, uw liefde voor bleitfilms, de chronologie van één van uw breakdowns, wat u echt denkt over andere vrouwen, wat u niemand ooit vertelt (gewicht, hoeveel u echt eet, …), uw onzekerheden, uw werkpunten, waarin u keihard suckt… Of misschien wilt u wel vertellen over die keer dat uw masker wel degelijk heeft gewerkt om ergens te raken, of iets te verkrijgen?

Goh… Een moeilijk onderwerp. Ik zit hier al 5 minuten naar het scherm te kijken, schrijf woorden neer en wis ze weer. Want inderdaad, de wereld leest mee en sommige dingen hoeft de wereld nooit te weten of weet de wereld beter niet.
Zal ik het dan over dingen hebben die ik voor mezelf hou, terwijl ze eigenlijk niet zo erg zijn? Kleine kantjes? Ja, die zijn er natuurlijk wel. Ongeduld is er één van. Alleen doen wat ik graag doe en de rest uitstellen of niet doen of half doen. Te laat gaan slapen zodat ik moe ben en minder goed functioneer dan zou moeten voor de kinderen, mijn man en mijn werk. De zak chips helemaal leeg eten. Mensen snel beu zijn (ja, u en u en u daar).
Meer kan ik niet opschrijven, want ik heb beloofd om mijn dochter van school te gaan halen. Als ik haar nu wijs maak dat ik niet op tijd kon zijn omdat ik niet klaar was met mijn werk, terwijl ik eigenlijk gewoon aan het bloggen was, zou dat nog een klein kantje zijn. Dus dat doen we niet. Vandaag niet.

One comment

  1. […] this: Be the first to like this post. » Licht in de duisternis […]



Geef een reactie

