h1

Nu even niet

14 maart 2012

Vandaag geen mening bij mij. Het ‘Wijvenweekproject‘ is vandaag niet aan mij besteed.
Mijn gedachten dwalen voortdurend af naar het vreselijke ongeval in Zwitserland. Het bange afwachten van de ouders, de hopeloosheid, het verdriet, de onmacht. Ik kan me voorstellen hoe het voelt, zo snel mogelijk bij je kind willen zijn, willen weten of je kind leeft of niet, willen weten hoe het eraan toe is, het willen vastpakken, troosten, opvangen. En dan moet je wachten, wachten, wachten. Zwitserland is zo dichtbij en toch ben je daar niet in een uurtje. Zelfs niet met een vliegtuig. We beschikken over gsm’s, e-mail, satellieten en toch zit je uren in onzekerheid, kan niemand je vertellen wat je wil horen. Of net niet wil horen. Of misschien heb je zekerheid, maar de mensen naast je nog niet. Al die dingen gaan door mijn hoofd. Ik zie de tunnel, weet dat ik hem ken, want we rijden er elk jaar door, al jaren intussen. Ik ken de streek, de efficiëntie en betrokkenheid van de Zwitsers. Ik hoor en lees de reacties op de nieuwszenders en websites. En ik voel vooral verdriet.
Vandaag dus geen mening bij mij. Nu even niet.

2 reacties

  1. je hebt je gevoelens prachtig verwoord !! bij mij wel een mening op mijn blog, om de simpele reden dat ik het getypt heb deze morgen alvorens de kranten te bekijken. Maar ben ik voornamelijk in schok door wat ik allemaal gelezen en gezien heb. Het is een groot drama in Zwitserland waar wij allen in meeleven omdat velen van ons kinderen van dezelfde leeftijd hebben. Ergerlijk in dit gebeuren is de wijze waarop sommige journalisten menen verslag te moeten brengen hierover. De feiten zijn al erg genoeg maar om daar dan veronderstellingen en theorien aan vast te koppelen, leidt tot “riooljournalistiek”. J


  2. Begrijp je heel goed, het is verschrikkelijk! Bij mij ook even alleen maar stilte!



Geef een reactie

