h1

#wijvenweek: Dromendag

15 maart 2012

De inleiding van de organisatoren:

We hebben ze allemaal: de wildste dromen, de meest ambitieuze verlangens. Of we hadden ze, maar ze zijn om één of andere reden ergens onder het stof van de tijd verloren gegaan. En dat is helemaal niet erg, of net wel. Vaak durven we dat niet uitspreken, om één of andere reden. Op donderdag horen we graag over vervlogen dromen, vergane ambities. Of over heerlijke verlangens naar hoe uw leven beter gaat worden, binnen een paar dagen, maanden, jaren.

  • Een wereldreis maken! Dat is altijd mijn wildste droom geweest. Zoals ik hier al eens vermeld heb, zeilen vrienden van me de wereld rond en elke keer als ik één van hun blogpostjes lees, word ik een beetje jaloers.
  • Een ambitieus verlangen was in de politiek gaan en minister worden, zodat ik al mijn ‘geweldige’ ideeën zou kunnen toetsen en bijschaven en uiteindelijk realiseren. Echt concreet is dat verlangen nooit geweest. Ik ben nog nooit lid geweest van een politieke partij, ben zelfs niet eens consequent in mijn stemgedrag en heb ‘de politiek’ van wat dichterbij kunnen aanschouwen waardoor ik al heel gauw wist dat het er in de politiek niet aan toegaat zoals ik zou willen of zou aankunnen.
  • Een heel dubbel verlangen, dat intussen begraven is, en dus een vervlogen droom is: nog een baby. We hebben er bewust voor gekozen om onze vier kinderen snel na elkaar te krijgen (4 kinderen op 4 jaar tijd) en ik vind het nog altijd heel fijn dat ze zo weinig in leeftijd verschillen. Na nummer 4 was het goed geweest voor mij. Maar toen de jongste een jaar of vijf was, ben ik beginnen te dromen van een laatste, rustigere zwangerschap en babyperiode, in het gezelschap van kinderen met wie ik een gewone conversatie kan voeren, en niet met alleen maar peuters/pas kleuters om me heen. Een zwangerschap en baby waar we als gezin van konden genieten. Anderzijds waren er heel wat bezwaren. Zou het kind zelf het wel fijn vinden om een nakomertje te zijn? Alles wat net afgesloten was, opnieuw beginnen (onderbroken nachten, pampers, middagslaapjes, zindelijkheidstraining,…). Mijn leeftijd was niet meer optimaal voor een zorgeloze zwangerschap. Enfin, geen goed plan, dus opgeborgen. Voorgoed.
  • Een vergane ambitie is mijn beroepskeuze. Al ben ik nu heel blij met wat ik doe, ooit heb ik iets anders willen doen. Door omstandigheden heb ik die ambitie opgeborgen. En waarschijnlijk maar best ook, want mijn leven zou er heel anders en allicht niet beter hebben uitgezien.
  • Mijn grootste droom en belangrijkste verlangen ten slotte is, denk ik, dat ons gezin een warm en hecht nest zal blijven voor onze kinderen.
  • En voorts ben ik een heel tevreden, gelukkig mens, met altijd een heleboel kleinere en grotere verlangens en dromen en plannen. Zo zit ik in elkaar en daar geniet ik van.
  • En mijn meest acute verlangen nu is om een zak chips leeg te eten. En dat ga ik nu doen ook.
2 reacties

  1. […] onder:Licht in de duisternis, Wijvenweek » Licht in de duisternis […]


  2. Wildste droom is bij mij een jaartje verlof voor mezelf. Droom dus…
    Ambitieuze verlangens heb ik niet (en zelfs amper gehad). Misschien vroeger -voordat ik kids had- heb ik op werkgebied wel wat ambitie gehad maar dat is al lang opgeborgen 😀
    Een vervolgen droom was om ooit eens zelf een huis te bouwen maar de grondprijzen waren niet te betalen en nu hebben we zodanig verbouwd dat ik niet meer weg wil.
    Vergane ambitie (zie boven)
    Grootste droom & belangrijkste verlangen is dat we allemaal gespaard blijven van al te grote problemen & ziektes en dat onze kids het leven krijgen waarvan ze dromen.
    En een klein droompje is een huisje ergens waar het warm is en toch niet te ver weg want ik ben een zomermens en gruwel van donkere herfstdagen.
    Acute verlangen is een chocoladen paasei, maar ze zijn op dus ga ik zo meteen nog wat boodschappen doen 😉



Geef een reactie

