h1

#wijvenweek: zelfcensuur

16 maart 2012

Opdracht van de dag:

Het zijn geen geheimen, verre van. Iedereen die bij u langskomt weet het, en eigenlijk weten wij het ook allemaal, hier op het internet. Maar vandaag doen we eens niet aan zelfscensuur. Blog over iets waarover u niet blogt normaal. Vertel ons de dingen die deze week suckten (in plaats van altijd alleen de positieve dingen te posten), toon ons een foto van hoe uw living er echt uitziet, voor de poetshulp is langs geweest. Of vertel over frustraties die niemand eigenlijk moet weten, de gemiddelde ruzie met uw vent en andere dingen die uit het leven gegrepen zijn, maar waarvan u doorgaans vindt dat wij er geen zaken mee hebben. We zullen het aan niemand doorvertellen.

Frustraties, daar blog ik genoeg over. Ik heb zelfs een categorie ‘Kleine ergernissen en frustraties’. Ik post niet alleen positieve dingen, me dunkt. Waarover blog ik dan niet? Over persoonlijke dingen die anderen kunnen kwetsen. Over mijn werk. Over heel intieme dingen. Over dingen die niet heel de wereld moet weten.
Ga ik daar vandaag verandering in brengen? Nee. Ik vind mijn blog met de nodige zelfcensuur prima zo. En als dat u niet aanstaat, moet u maar zorgen dat u mijn héél persoonlijke vriendin wordt, dan ga ik u misschien wél ‘volledig’ inwijden in mijn persoonlijke leven. U mag me proberen om te kopen. Kijk maar eens op mijn lijstje. Of stuur me een zelfgemaakt rokje, jurkje,… voor mijn dochters. Of iets anders.

One comment

  1. 🙂
    iedereen tilt daar zo zwaar aan precies
    🙂



Geef een reactie

