h1

Wijvenweek

19 maart 2012

Wat vond ik daar nu van, van Wijvenweek? Eigenlijk niet zo veel, moet ik bekennen. Ik hou er het gevoel aan over alsof ik absoluut tot het clubje van de vlotte, hippe, vrolijke, humoristische, succesvolle blogsters wou behoren, terwijl ik daar niet bij hoor. Willen meedoen, tegen beter weten in. Ik heb gemerkt dat ik niet ‘op commando’ over een onderwerp kan schrijven. O, ik heb wel elke dag iets neergepend, maar het voelde te veel als een verplicht opstel, terwijl ik niet altijd in de juiste stemming was of de juiste woorden niet altijd vond. Ik heb dingen geschreven die ik achteraf bezien niet echt had willen schrijven. Of toch niet op die manier. Het was mijn blog niet meer. Het was huiswerk. Waarin ik mijn eigenheid een beetje verloor. Ik heb ook geen nieuwe blogs gelezen. Dat was mijn bedoeling ook niet. Ik slaag er meestal niet eens in om de blogs te volgen die al lang in mijn reader staan, laat staan dat ik op dit moment nieuwe blogs opzoek. Soit, de wijvenweek is achter de rug, en dit wordt weer mijn eigen blog, die ik op mijn manier invul wanneer ik tijd en zin heb om iets neer te schrijven.

8 reacties

  1. Al herken ik wel wat je schrijft, een negatief gevoel hou ik er niet aan over. Ik heb ook echt te weinig tijd om al die nieuwe blogs te ontdekken. Zeker nu de lente in het land is 😉


  2. Herkenbaar. En ik las overal ongeveer hetzelfde. Eigenlijk vind ik het nu leuker, met de paar nieuwe blogs die ik ontdekt heb, en als iedereen weer gewoon zijn eigen ding kan doen.


  3. Ik snap wel wat je bedoelt. Zelf schrijf ik ook niet graag op commando. Maar zo voor 1 week na 4 jaar wil ik wel eens proberen om over andere zaken te schrijven dan ik gewoonlijk doe. Maar de thema’s waren deze keer wel niet eenvoudig omdat ze me wat pushten net die dingen te schrijven die ik niet zou willen schrijven. Maar als ik geen inspiratie had of er geen zin in had, dan nam ik die opdrachten niet al te strikt. Het moet leuk blijven en het mocht geen huiswerk worden. Vorige keer vond ik wel alles wat luchtiger en lolliger.

    Ik vind het wel boeiend om te zien hoe gelijklopend iedereen blogt als we opgelegde thema’s krijgen. We vielen allemaal vaak in herhaling en op zich vind ik dat wel interessant op te merken dat we toch allemaal met zelfde zaken worstelen enz.

    Ik heb een poging gedaan wat nieuwe blogs te lezen en ik heb wel wat pareltjes gezien die ondanks de gelijklopende content een heel toffe manier van schrijven hadden. Nu is het mijn dilemma of ik ze allemaal snel in mijn RSS toevoeg. Ik wil de blogs die ik volg wel ook echt aandachtig kunnen volgene n da’s nu al een uitdaging. Hmm lastig.


  4. Ik heb de wijvenweek niet helemaal uitgedaan (en zal ook niet echt inhalen omdat hetgeen ik in gedachten had voor die topics inderdaad grotendeels overeenkomt met hetgeen ik al gelezen heb), maar dat was vooral door tijdgebrek. Maar heb zelf wel dingen geblogd die er wellicht anders niet van zouden gekomen zijn (en die ik me voorlopig niet beklaag) & via de reacties daarop dan toch weer enkele nieuwe blogs leren kennen die ik zeker zal blijven volgen.
    Maar wijvenweek moet voor mij toch ook geen jaarlijks iets zijn. Om de 4 jaar lijkt me prima. 🙂


  5. Inderdaad, dat viel me op … Dat je overal hetzelfde las


  6. Ik vond het nogal veel van hetzelfde en ik heb me bewust vooral aan de gekende blogs gehouden (ik denk dat ik maar een paar keer tussen andere blogs klikte).
    En als ik eerlijk mag zijn, dan vind ik de Secret Santa gewoon veel leuker ;-).
    En ja, ik heb me zelfs even boos gemaakt bij een bepaalde blogpost. Soms wordt er toch ook geblogd puur om controverse uit te lokken … niet mijn ding.


  7. @ Ilse: nu maak jij mij nieuwsgierig!


  8. De eerste keer vond ik die wijvenweek al niks, en ook nu stelde het niets voor. Weinig interessante posts gelezen.



Geef een reactie

