h1

Toch een beetje creepy…

6 april 2012

Vorige week was ik oude bekenden aan het ‘google-en’. Eens kijken wat er van hen geworden was, u kent dat. Zo botste ik op LinkedIn, maar omdat ik geen profiel heb op LinkedIn, kon ik niet veel zien. Dan maar een account aanmaken, dacht ik, al is heel dat LinkedIn-gedoe voor de rest niet aan mij besteed. Ik kon me aanmelden via mijn Facebook-account. Handig, want een FB-profiel heb ik, al doe ik daar niets mee. Er staan ook nauwelijks gegevens op. Naam, geslacht, met wie ik getrouwd ben en dat is het zo wat. Op naar LinkedIn, via mijn login van FB. Maar eenmaal ingelogd, bedacht ik me. Wat moest ik immers met een LinkedInprofiel, als ik daar toch niets mee wou doen? Dus voerde ik geen verdere gegevens in. En nu krijg ik ineens verzoeken om ‘vriendjes te worden’ op LinkedIn. En krijg ik een mail met onderaan de vraag ‘How about these people?’ naast een reeks foto’s. En wat blijkt? Sommige van die foto’s zijn foto’s van mensen die ik ken, maar met wie ik helemaal niet bevriend ben op Facebook, met wie ik geen contact meer heb en die mijn vrienden van Facebook ook niet kennen. Hoe komen die foto’s daar? Toch een beetje creepy, niet?

5 reacties

  1. toeval veronderstel ik…


  2. Natuurlijk geen toeval. Ik gok eerder op ‘vrienden van vrienden’ of iets dergelijks (al dan niet op Facebook).


  3. of die andere mensen hebben hun adresboek gesynchroniseerd met hun linkedin profiel en het e-mail adres dat je voor FB / linkedin gebruikt staat daarin? Dan gaan die systemen ook suggesties maken.


  4. It’s a creepy world, the digital one 😉


  5. Of mensen die jouw naam al es hadden opgezocht op LinkedIn? Dat heb je namelijk ook met facebook. Al je iemand “opzoekt” zonder er verder iets mee te doen krijgt die op zijn eigen profiel jou aangewezen als mogelijke bekende.



Geef een reactie

