h1

Hopeloze zoektocht

11 mei 2012

Ik liet het u al weten, dat ik op zoek ben naar een badpak en/of bikini. Het wordt een hopeloze zaak, geloof me. Een badpak moet ik nog wel kunnen vinden, als ik wat moeite doe. Denk ik. Maar een bikini… De mensen die me kennen, gaan nu keihard met hun ogen rollen, maar ik heb te veel buik voor de bikinimodellen van tegenwoordig. Al die broekjes zijn zo laag uitgesneden dat mijn buik erover puilt. Ja, ik heb een klein maatje, maar toch puilt er te veel vel/vet/spier/overtollig weefsel over dat broekje. Bovendien ben ik héél wit. En cellulitis. En dat maakt het allemaal nog lelijker. En nee, zonnebank en zon helpen niet. (Om u dat te bewijzen: voor we trouwden, ging ik minstens een maand lang een keer of 3 per week naar de zonnebank en op ons trouwfeest zei één van de genodigden: “Dat is toch mooi, hè, zo’n wit velleke.”) En nee, ik heb geen complexen. En ook geen vertekend zelfbeeld. En het kan me niet schelen wat anderen zeggen. Ik vind dat gewoon zelf lelijk. Om een lang zaagverhaal kort te maken: ik vind geen bikinibroekje dat bij mijn figuur en kleur past. Het zal een badpak worden dat alles op zijn plaats houdt en beter camoufleert.

13 reacties

  1. En een tankini, heb je daar al aan gedacht? Ik ben redelijk zwaar op m’n buik en heupen en draag al jaren een tankini, het voordeel van een bikini (vlug uit als je naar de wc moet) en van een badpak (zeer verhullend) in één 🙂


  2. @ Birgit: Ja, maar die vind je bijna niet in de rekken met badmode, heb ik de indruk.


  3. Ik trek me het zicht zo niet aan en ga idd nog voor het gemak van de bikini… zoals birgit zei 😉
    Succes nog met je zoektocht!


  4. Ik herken het probleem en ook bij mij gelooft niemand me als ik daarover klaag. Ik koop ook altijd een bikini met een langer bovenstukje, verdoezelt best wel goed vind ik. Ik koop die altijd bij de online shop van Esprit, daar kan je van elke bikini een apart boven- en onderstuk kiezen.


  5. In veel lingeriezaken hebben ze ook badmode en daar helpen ze je effectief met maten en toestanden. Daar al eens binnengestapt?

    Zelf zou ik ook eerder geneigd zijn om naar een decathlon of as adventure of zo te gaan, maar als je nu echt je goesting niet vindt, is dat misschien een optie?

    En idd, bij Esprit kun je bovenstukje en broekje afzonderlijk bestellen en stel je zo dus je eigen set samen. Al eens in de webshop gesnuisterd? Wreed handig, vind ik (zéker als je ’n hekel aan shoppen hebt zoals ik 😀 ).

    Alsnog succes met de zoektocht!


  6. Het merk Livia vind ik een aanrader: zij hebben een hoog bikini broekje dat je ofwel hoog kan dragen (zonder dat je de indruk hebt een ‘bomma’-broek aan te hebben, want het is een elegant model), als je je buik niet graag toont, ofwel kan omslaan 1 of meer keren, zodat je een gemiddeld broekje of standaard broekje krijgt. Ik heb het zelf aangeschaft (kende het niet), en achteraf nog in lingerie/badmode-winkels gezien. Wie weet, is het dat wat je zoekt ?!


  7. Banana Moon heeft ook zo’n broekjes in z’n collectie zitten. Kijk maar eens op oa de site van United Brands (is trouwens een goede tip: daar kan je zonder gêne 87 bikini’s passen want er is hopen keuze!). Wil wel meegaan om op en af het pashokje te lopen hoor. Wil er trouwens zelf ook een nieuwe. Maar niet deze week: veeeeel te druk!


  8. gek hoe vrouwen verschillen 😉
    ik vind zo een laag broekje net mooier
    en neen ik heb ook geen perfecte buik
    maar zo een hoog broekje dat legt net nog meer aandacht op die buik
    maar zoals je zegt: op een bepaald moment gaat iedereen voro een badpak, daar is niets mis mee


  9. @ annelissen: ik vond zo’n laag broekje vroeger ook mooier. En ik heb nooit een perfecte buik gehad. Maar nu ik de 40 al even gepasseerd ben, lijkt mijn figuur (en zeker de billen-heup-buikregio) toch wat te veranderen :-). Een badpak draag ik niet zo graag, dus ik denk dat ik voor de tankini ga. Of misschien toch een bikini die me flatteert? Als de ‘vrijwilligersperiode’ waar we sinds de paasvakantie in zitten voorbij is, ga ik op zoek.


  10. Al eens gekeken bij de collectie van Speedo? Ik heb er daar toch al een paar mooie tankini’s van.
    Wat denk je van deze: http://www.speedostore.de/index.php?sc=Tankinis_148&sa=Key-West-Tankini_V8070700001# (ik heb hier de grijze van)
    of deze: http://www.speedostore.de/index.php?sc=Tankinis_148&sa=Grace-Tankini_V8075000006#
    Misschien eens in de lokale sportwinkel gaan kijken, misschien hebben ze daar wel één en ander van speedo?


  11. @ Ilse: helemaal mijn ding! Ik spring straks eens binnen bij de sportwinkel hier achter de hoek. Bedankt voor de tip!


  12. hmmm bikini’s ik vind ook maar moeilijk iets 🙂


  13. Als je nog niks gekocht hebt, een van die tankinis van speedo nu op vente exclusive aan halve prijs of zo!



Geef een reactie

