h1

Moeder zijn

24 mei 2012

Moeder zijn is:

  • Honger hebben, een appel voor jezelf schillen en een vierde afstaan als je jongste dochter uitroept: “Oh! Mag ik een stukje van jouw appel?”
  • Je sportschoenen uitlenen aan je zoon, als hij voor de sportdag van de school klaagt dat de zijne wat beginnen te knellen en vaststellen dat hij intussen jouw maat heeft, terwijl zijn eerste wankele pasjes je nog helder voor de geest staan.
  • Met plezier een jurkje in elkaar zetten dat je nooit zelf zal dragen.
  • Vuile kindersokken uit en onder de zetel plukken.

Maar ook een fractie voelen van wat de moeder van dochterliefs klasgenootje nu moet voelen, nu haar zoon na een aanrijding in een kunstmatige coma in het ziekenhuis ligt. In mijn hoofd brand ik al twee dagen een kaarsje.

9 reacties

  1. Pffff. A nightmare. 😦
    Vader zijn is gelijkaardig, op dat jurkje na dan. 🙂


  2. Brrr…


  3. Mooi! En erg tegelijkertijd. Ik brand ook een kaarsje…


  4. Slik. Daar word je stil van … Hopelijk komt het met het klasgenootjes nog goed.
    Ik zag dinsdag nog een (volwassen) fietser op de straat liggen na een aanrijding, gelukkig al omringd door andere mensen. En een maand geleden is er nog een kennis van lang geleden met de fiets aangereden. Hij had geen geluk.
    En moeder zijn … Sinds ik moeder werd lijkt het alsof het muurtje dat ik soms rond mezelf kon bouwen helemaal is afgebrokkeld. Mijn hart is week geworden, heel erg week.


  5. *slik zeg*
    duimt mee voor die jongen


  6. count your blessings…


  7. daar krijg je het wel helemaal koud van


  8. Zo waar. En zo triest. Nog een kaarsje bij…



Geef een reactie

