h1

Syrië

12 juni 2012

En hoe lang gaat de wereld nog toekijken? Afganistan binnenvallen? Geen probleem. Irak plat bombarderen? Vooruit maar. Vliegtuigen naar Libië? Dringen was het, zo snel wilden ze er allemaal naartoe. Maar wat met Syrië? Gaat iemand nu eens eindelijk écht reageren? Of blijven we het met zijn allen gewoon ‘veroordelen’? Denk u eens 1 minuut, of zelfs maar een halve minuut, in dat u in Syrië, in één van de belegerde steden, zou wonen. Met uw kinderen. Wat zou u willen dat de wereld doet?

6 reacties

  1. Jammer genoeg blijven de wapenfabrikanten rijk met deze oorlogen.verontruste groet


  2. Hmmm, ik deel je bezorgdheid. Maar “de wereld” bestaat niet he. Het nadeel met Syrië is zijn machtig(e) vriend(en). Het is, hoe ongraag we dat allemaal horen, een zaak van wie je vrienden zijn om vast te leggen hoe “de wereld” dus gaat reageren. Wat in het klein “bij ons thuis” (politiek, gerecht,…) telt, telt helaas ook in het groot. De kans is niet groot dat Rusland zijn kar draait. Dus Syrië binnenvallen zonder akkoord met Rusland is niet evident. Benieuwd wie dat aandurft.
    Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is. Maar wie gaat zijn zonen nog maar eens uitsturen naar een nieuwe brandhaard waar duizenden gaan sneuvelen ?


  3. ik bedacht mij gisteren net hetzelfde, hoe wreed de mens toch is en hoe ongelijk kinderen toch worden behandeld. Het maakte dat ik beschaamd werd over mijn kleine ergernissen van gisteren.


  4. Ik heb me al heel vaak hetzelfde afgevraagd: waarom het ene land wel binnenvallen / de rebellen steunen of iets dergelijks en bij het andere het steeds weer van achter een micro “veroordelen”?


  5. En geloofwaardig dat die veroordelingen zijn! En effect dat die hebben! We kunnen maar hopen dat Assad zichzelf er een driedubbele hartverzakking mee lacht.


  6. Gehoord op de radio : Syrië is het kruidvat van de regio aldaar. Het middenoosten ontploft als er ingegrepen wordt. Vandaar alle aarzelingen.
    Maar ik wilde dat ze allang waren binnengevallen. Wat een schande toch.



Geef een reactie

