h1

Leve de werkmannen! Leve de examens!

15 juni 2012

De werkmannen bij de buren luisteren op dit moment naar ‘Daar gaat ze’ van Clouseau. Ik bijgevolg ook. Nu wordt de muziek overstemd door de slijpschijf of drilboor of god-weet-wat-voor-een-apparaat. Als de mannen vandaag niet klaar zijn, hebben we volgende week een probleem. Zoonlief wordt dan geacht in de namiddag te studeren. Aangezien onze zoon a) van het mannelijke geslacht is, b) al, maar ook nog maar 12 jaar is, c) het schitterende concentratievermogen van zijn moeder helaas niet geërfd heeft, d) het heilzame effect van grondig studeren nog niet ten volle beseft, e) enorm graag pauzeert, f) erg creatief blijkt te zijn in het vinden van redenen om te pauzeren, denk ik dat hij volgende week véél naar beneden zal komen, als die mannen dan nog aan het werk zijn. Gelukkig heeft hij een schitterende studiemethode voor in bed ontwikkeld. Dat kan misschien één en ander compenseren, als de werkdag van de mannen erop zit. Hij heeft me de eigenhandig bedachte methode een paar dagen geleden getoond. Het was al donker, ik was in de badkamer en hij kwam uit bed om me mee te tronen naar zijn kamer. “Kijk, mama!” Hij knipte het bedlampje aan, ging in zijn bed zitten met een kussen achter zijn rug en de verrekijker in zijn handen. “Kijk! Zo kan ik dat lezen!” Ik keek verbaasd naar de achterkant van zijn deur. Niets te zien. “Nee, mama! Daar!” Op de zijkant van het lage kastje achter zijn bed had hij twee A4-bladen met Latijnse grammatica geplakt, perfect leesbaar met de verrekijker. Zucht.

9 reacties

  1. Zalig creatief en speels ! Het heilzame effect van grondig studeren. Daar ga ik eens heel even over nadenken. 🙂


  2. LOL! Ik denk dat ik me binnen een paar jaar ook aan zo’n studiemethodes kan verwachten! Geweldig!


  3. Super. 🙂


  4. Heeft hij ook een examen creativiteit ? 🙂


  5. Hij mag ook altijd naar hier komen (ben hele week thuis behalve maandag, maar dan is manlief er). Iets in de trant van “vreemde ogen dwingen” 😉


  6. Ja, creatief zijn ze wel tijdens de examens. Duits studeren met Rammstein keihard op de achtergrond blijkt ook goed te werken volgens zoonlief. Benieuwd welk resultaat dat gaat geven.


  7. Geweldig!


  8. examens dé periode bij uitstek om vanalles te verzinnen
    ’t lijkt mij een grapjas 🙂


  9. Die is origineel! En de A4-tjes hadden iets anders kunnen bevatten dan Latijnse grammatica, he.(maar dan had hij het waarschijnlijk niet gedemonstreerd)



Geef een reactie

