h1

Welkom, Lotta!

10 juli 2012

Dit is onze nieuwe huisgenoot:

Lotta

Terwijl ik verwoede pogingen deed om een mooie foto te maken – niet gemakkelijk, want ze is zo gefascineerd door het fototoestel dat ze telkens naar me toeloopt, als ik haar in het vizier neem -, liep madame plots naar haar mand om er een plasje te deponeren. Zucht. Het zindelijkheidsproces zal een werk van lange adem worden. Net als lang genoeg doorslapen zodat we van een deftige nachtrust kunnen genieten. Om half zes opstaan om de hond uit te laten omdat ze anders in haar bench plast, is géén aangenaam tijdverdrijf, vooral niet als je absoluut geen ochtendmens bent, zoals ik. En als ik dan zo vriendelijk ben om madame uit te laten, verwacht ik dat ze blij meehuppelt op de korte wandeling. Maar onze Lotta zit liever dan dat ze wandelt. Rustpauze om de twee meter. Er is nog werk aan de winkel! Maar een dotje is het wel, vindt u niet?

16 reacties

  1. Absoluut. Zo schattig zou onze dochter direct zeggen.


  2. Een waar dotje!!!! Zo een lief snoetje! Welkom Lotta!!!


  3. Oooooh…. al even schattig als de Lotta die hier rondloopt ;-)!


  4. Zalig…je zal er je werk mee hebben…maar na het eerste jaar van opvoeden gaat het beter 😉
    Veel succes!


  5. Oh, wat een mooi beestje!


  6. @ tijdtussendoor: de dweil doet hier overuren! Ik wist niet dat een puppy zo vaak kan plassen.


  7. *smelt*


  8. Schattig! Je gaat daar zoveel plezier van hebben!

    Beste tactiek qua zindelijkheidstraining is hier altijd geweest van met een pup zélf elk anderhalf uur naar buiten te gaan, daar te wachten op het plasje, en dan uitgebreid te belonen als ze dat daar buiten gedaan hebben. Drie keer een pup op een week zindelijk gekregen zo. Veel succes!


  9. ohhhhhhhh
    zo heb ik er ooit ook eentje gehad
    nu ben ik echt zooooooooooooo jaloers !
    geniet van elkaar


  10. @ Saskaya: dat doen we, maar onze lieve puppy plast soms 3 keer per uur :-).


  11. @ Lichtindeduisternis: Minder water geven dan? 😉 Tja dat valt dan wel tegen, zo vaak buiten gaan staan in dit weer… Veel succes toch!


  12. Probeer eens met droogvoer. Korrels van goede kwaliteit (dus geen zachte en ook niet met van die onnozele kleurkes in) zijn goed voor de tanden en zorgen voor minder plasjes. Ook voor minder grote hopen mest, want in sommige zit tot 60% vulstof.

    Onze Floor kwam op 8 maanden uit het asiel, was overdag een beetje zindelijk (:roll:) en ’s nachts helemaal niet. Overdag was dat snel opgelost, dus ze snapte het wel. ’s Nachts bleek het deels om de uitwerking van vers eten en/of blikvoer te gaan en deels omdat de juffrouw liever in huis deed dan in het donker buiten te gaan. Ik heb 7 jaar elke nacht uit bed gemoeten waarvan 4 jaar met de dweil in de aanslag. En toen ze eindelijk doorhad dat ik niet graag dweil en al helemaal niet ’s nachts, blafte ze om buiten gelaten te worden en dan bestond ze het om een gat onder de omheining te gaan graven en in ’t veld achter hazen en konijnen te gaan jagen. Ik moest al veel geluk hebben als ik met een uur of anderhalf terug in bed lag.
    En toch… Ik zou het direct terug doen! Temeer omdat mijn slaapritme waarschijnlijk wel levenslang verstoord is en ik nu toch elke nacht een uur of wat op zit… Voor zo’n scheetje heb je toch wat over of niet?


  13. Niet alleen kinderen maar ook huisdieren veranderen je leven… Ik wens jullie een heel mooie tijd samen, veel vriendschap en veel plezier 🙂


  14. Ik wens je veel plezier met jullie nieuwe huisdier.
    persoonlijk had ik een minder groot exemplaat gekozen, daar ik van oordeel ben dat ook de kinderen met de hond moeten kunnen gaan wandelen zonder dat ze omver getrokken worden.
    Lotta zal zeker en vast jullie leven (en dat van jullie kinderen) veranderen. ze gaan een vriendje hebben waar ze alles aan kunnen toevertrouwen zonder dat die alles gaat overbrieven aan iemand anders.
    wij hebben een hond in huis gehaald toen de kinderen 10 en 13 waren en geloof me, dat hondje heeft er dikwijls voor gezorgd dat we toch eens per dag konden lachen…. is ondertussen al 6 jaar geleden en ik wil niet denken aan de dag dat we haar gaan moeten afgeven 😦


  15. @ Siska: aan de keuze van het ras is een hele zoektocht vooraf gegaan. Ja, dit wordt een grote hond, maar wel een rustige, denken we. Geen jagende, keffende, hyperbeweeglijke hond. Een erfhond, die veel ligt en rust, waarmee we stevige wandelingen kunnen maken, zonder dat we elke dag ùren moeten wandelen om haar de nodige beweging te geven. Een hond die graag bij de mensen is, doorgaans goed met kinderen omkan. Nee, de jongste kinderen zullen er niet alleen mee kunnen wandelen, maar ik ben hoe dan ook geen voorstander van de combinatie (kleine) kinderen – honden zonder volwassene in de buurt. Kinderen moeten al een zekere leeftijd hebben voor honden ze als hun leider beschouwen. Ook een kleinere hond kan gemeen bijten.


  16. Ik ben het helemaal eens met de keuze van hond. Ook hier uitgebreid over nagedacht op voorhand, en inderdaad: nu onze kleine meid er is, is hij op slag veel rustiger geworden, komt ze likken, waakt aan haar box,…het is een hondenras dat super is met kinderen. Al laten we ze nooit alleen natuurlijk, je weet maar nooit…
    Veel succes ermee. Hier hebben we hem zindelijk gekregen door hem ’s nachts binnen in een bench te houden en daar brokken bij te zetten. Honden plassen nu eenmaal niet waar hun eten staat 🙂 is niet smakelijk ook he…



Geef een reactie

