h1

“Wat een bitch is dat!” denkt die man nu waarschijnlijk

25 september 2012

Ongeveer om de 5 à 10 jaar gebeurt er iets dat me zodanig in het verkeerde keelgat schiet dat ik ongelofelijk scherp en hard reageer. Vandaag was zo’n dag. Je zou dan denken dat het oplucht om even de überbitch uit te hangen. In films is dat toch zo. Hier niet. Niet dat ik spijt heb, maar vrolijk word ik er ook niet van. Omdat het altijd om situaties gaat die niet opgelost geraken door eens duidelijk je mening te zeggen. Omdat je er uiteindelijk weinig mee bereikt. Omdat het vermoeiend is. Omdat het achteraf alleen maar leegte achterlaat. Niet goed. Absoluut niet goed.

3 reacties

  1. Noemen ze ook een over reactie 😉
    Waait weer wel over…


  2. nu ben ik wel benieuwd naar wat er echt is gebeurd 😉

    soms moet je gewoon eens goed je gedacht zeggen, als je overtuigd bent van jezelf
    ook al bereik je er niets mee
    niet voor jezelf maar misschien zal de andere er na verloop van tijd toch iets uit leren


  3. Als je zo zuinig omspringt met dat bitch-zijn, dan denk ik dat je reactie achteraf vooral ingegeven wordt door het feit dat ons geleerd is dat “dat niet hoort”. Als het zo sporadisch gebeurt lijk je mij een erg rustig iemand toe en dan moet er al heel wat gebeuren om je een uitschieter te ontlokken. En tegen sommige mensen moet je nu eenmaal eens flink van je afspreken eer het doordringt dat zij de grens voorbij zijn.

    Lig er niet wakker van. Ook dat helpt niet.



Geef een reactie

