h1

Beste lezer,

9 november 2012

Bloggen. Af en toe staat elke blogger wel eens stil bij de impact van zijn/haar blog en de gevolgen van het bloggen. Rozebril stopte met haar blog. Wat ze daarover in haar laatste blogberichtje schreef, speelt nu ook door mijn hoofd. Annava verdween. Elke ook. Of hun respectieve blogs althans. Iemand anders begon met een tweede blog omdat ze moeite had met de ogen die meelazen over haar schouder en de woorden die volgden op wat ze geschreven had. Hier kon je een creepy verhaal lezen. Enfin, om maar te zeggen: bloggen is soms iets raars. Ook voor mij.
Ik heb in samenspraak met manlief besloten om mijn blogberichtjes voortaan achter een paswoord te publiceren. Ik wil geen voyeurs meer. Ik wil weten wie hier komt lezen. Zodat ik niemand onbedoeld kan kwetsen met wat ik schrijf en ik in alle vrijheid kan bloggen zonder me te moeten afvragen of ik wel anoniem genoeg blijf. Bloggen is voor mij een uitlaatklep en een manier om herinneringen te bewaren. Lezers hebben en reacties krijgen is fijn, maar ik vind het een beklemmend idee dat ik misschien over mensen schrijf die meelezen, terwijl ik dat niet eens weet. Of dat mensen voor wie ik anoniem wil blijven ineens beseffen wie ik in het werkelijke leven ben. Dus, om een lang verhaal kort te maken: als je mijn blog wil volgen, stuur dan een mailtje naar lichtindeduisternis@telenet.be. Ik laat je dan weten wat het paswoord is om mijn blogberichtjes in de toekomst nog te kunnen lezen. Bekende lezers, onbekende lezers: aarzel niet! Ik vind het fijn dat u komt lezen, maar àls u hier komt lezen, wil ik dat wel graag weten.

10 reacties

  1. Wel ja, misschien tijd dat ik er ook eens ga bij stilstaan.


  2. Heel veel succes met het bloggen.
    Zelf ga ik zonder password verder op robalberts.punt.nl
    Vriendelijke groet


  3. als je wil mag je mij het paswoord geven?
    en ik begrijp de actherliggende reden, dat is trouwens de reden dat ik zelf niet blog…. wie kan er allemaal meelezen????
    griezelig idee….


  4. Herkenbaar. Zelf ben ik er nog altijd niet uit wat mijn blog betreft. Ik stuur je een mailtje.


  5. Ik wil dat paswoord toch ook wel. 🙂


  6. Ik ben blogs beginnen lezen ipv boeken na de geboorte van mijn oudste dochter (4j) en net als bij boeken heb ik bij blogs niet de gewoonte om rechtstreeks te reageren bij de auteur. Zo blijf ik – als lezer – ook graag anoniem. Ik vind het vreemd om mijn identiteit te geven aan iemand die ik in het gewone leven niet ken … Enerzijds begrijp ik je bedenkingen absoluut, maar anderzijds ben ik niet zinnens om een paswoord aan te vragen. Stel dat ik bij het lezen van een boek om een paswoord moet verzoeken om het verdere verloop te ontdekken. Dan voelt het ook echt een beetje te voyeuristisch aan voor mij, ik ken je immers niet en wil toch graag weten hoe je het verder stelt?! Uiteraard is jouw leven geen verhaal, maar dan ga ik ervan uit dat je je persoonlijke gegevens niet deelt op je blog, zoals mij nu reeds het geval lijkt. Mijn excuses voor de zeer lange reactie, maar ik wou als ‘anonieme – en toch vrij normale – lezer’ ook eens reageren. Ik wens je in ieder geval het beste en veel schrijfplezier toe in de toekomst, ik heb je blog zeer graag gelezen!


  7. Ik volg Katrien helemaal. Als je dingen achter een passwoord verteld, zijn die naar mijn gevoel niet voor mij bestemd. Ben immers een compleet anonieme onbekende.
    Jammer want kwam hier heel graag lezen, maar ik begrijp het natuurlijk wel.


  8. je vertelTTTTT


  9. En natuurlijk wil ik ook graag je paswoord 😀


  10. Ik begrijp de reden ook wel. Zelf ben ik wat terughoudender geworden met wat ik vertel, maar heb ook eens de farce meegemaakt. Maar je mag mij ook altijd het wachtwoord bezorgen… Ik wil dit blog niet graag missen.



Geef een reactie

