h1

Kom eens een zot tegen

21 november 2012

Na mijn zot avontuur met de fiets vandaag een zot tegengekomen met de auto. Ik was onderweg naar huis, met de auto. De weg versmalde van twee stroken naar één wegstrook, terwijl het verkeer vrij snel vorderde. Tijd om te ritsen. Ik wou tussen auto 1 en 2 inschuiven, maar auto 2 wilde me er duidelijk niet tussen laten. Dus schoot ik maar tussen auto 2 en 3, hoewel auto 3 ook niet echt geneigd was om me ertussen te laten. Man, man, man, dat had ik beter niet gedaan. Woest geknipper met de lichten. Zo dicht komen rijden dat ik de lichten van zijn wagen niet meer kon zien. Een afslag en 500 m verder schoot hij me ineens voorbij, terwijl er tegenliggers aankwamen (het was spitsuur, dus echt wel vrij druk). Levensgevaarlijk. Wat een ego! Enerverend. Vooral omdat hij daarna tegen zijn voorligger bleef plakken en voortdurend bruusk moest remmen als die voorligger vaart minderde of remde. Pfft. Vervelend voorval, maar eigenlijk snel vergeten, ware het niet dat ik bedacht dat mijn kinderen, kwetsbaar op hun fiets, zich ook in verkeer begeven, terwijl zulke zotten rondrijden. Misschien moet u daar eens bij stilstaan, mijnheer in uw grijze Mercedes A180 met nummerplaat ***-*** (die zal ik maar niet op het www smijten zeker?).

4 reacties

  1. Voor zulke zaken zou het niet slecht zijn als er een meldpunt voor levensgevaarlijke chauffeurs zou bestaan…


  2. Mannen en ritsen, soms krijg je het gevoel dat je hun rits te snel hebt dichtgetrokken en er iets tussen zat … een heer in het verkeer, je komt ze nog weinig tegen, helaas !


  3. In een auto veranderen veel van de meest redelijke mensen in monsters.
    Bij fietser kom ik dat veel minder tegen.
    Bezorgde groet


  4. herkenbaar…vooral in de spits. Ik denk dan altijd : we willen toch allemaal naar huis ?:-)…ik heb dagelijks een punt op de Brusselse ring waar er al zoveel file is dat ritsen echt een uitdaging blijft…dan gebruik ik vaak de techniek om te ritsen net voor iemand die dat ook juist deed…ik ga ervanuit dat zij iets toegeeflijker zijn :-)…



Geef een reactie

