h1

Verwondering over…

1 december 2012

… vrouwen die hun slag denken te slaan bij een stockverkoop. Man, man, man, wat je dan te zien krijgt! Vrouwen die blauwe Ikeatassen vol kleren stoppen, het ene na het andere stuk passen, elkaar verdringen voor de spiegel, enkele stukken weg hangen om er daarna nog meer te kiezen, zich tussen de rekken een weg banen en uiteindelijk de briefjes van 50 euro uittellen (ah ja, op zo’n stockverkoop kan niet worden betaald met bancontact of een kredietkaart) alsof het munten van 1 euro zijn. Crisis? Welke crisis? Een overvaller met een beetje lef zou daar een goeie zaak kunnen doen. Wel oppassen voor de veiligheidsagenten. Al heb ik de indruk dat die meer kijken naar de dames die zonder gêne staan te passen (ah ja, op zo’n stockverkoop zijn er geen kleedhokjes) dan dat ze een oogje op de kassa houden.

… politiejeeps met zwaailichten, allicht op weg naar een voetbalstadion, om de hooligans van de twee ploegen in toom te houden. Dat er daar toch elke week zoveel belastingsgeld aan uitgegeven wordt. Een voetbalmatch, in godsnaam, een sportwedstrijd! En daar moet de politie met de grote middelen voor uitrukken.

… de snelheid waarmee ik in slaap val en de traagheid waarmee ik wakker word. Zo’n groot contrast…

… de zo zichtbare blinde vlek van mensen waarvoor ze toch blind blijven

… de valkuil waar ik elke avond met open ogen in tuimel: te lang opblijven. Kijk maar naar het uur waarop dit bericht werd gepost…

5 reacties

  1. Raar, er staat hierboven al een like van mij nog voor ik ingelogd ben en zonder dat ik daar iets voor deed, maar kom hij mag blijven staan 😉
    Het uur waarop berichten gepost worden is voor mij geen maatstaf van wanneer ik wel/niet in bed lig, want bij mij zitten wel eens berichten vooraf geprogrammeerd.


  2. En wat deed jij op die stockverkoop? Mensen observeren? Hopelijk vond je iets leuks nog voor het in zo’n ikea tas verdween ;-).


  3. vreemd, ik zie geen uur staan, enkel dat het op 1 december gepost werd. In mijn mailbox kwam het ebricht binnen om 23u52. Gemakshalve ga ik er maar van uit dat dit ongeveer het tijdstip van posten was.
    Te lang opblijven, ik heb er ook wel eens last van.

    Stockverkoop… dat lijkt mijn inziens ook wel op deze : http://bentenge.wordpress.com/2012/11/10/gabnam-style/
    en ja, eigenlijk vliegen daar heel wat euro’s over de toonbank, maar niet de mijne. Zelfs met korting zijn de meeste van die merken “overprized”.


  4. Stockverkopen van kleren, brrr. Eén keer eentje gedaan, van Fragile, vorig jaar toen ik net zwanger was, en ik heb alleen maar twee basic broeken gekocht. Ik vond dat eigenlijk niet de moeite. Ergens heb ik ook het idee “als het op een stockverkoop belandt, zullen het wel niet de leukste kleren in de meest normale maten zijn”. Dus kan ik daar niets gaan doen…


  5. Te lang opblijven is niet mijn probleem. Te vroeg wakker worden wél. Voor ’t geval het er niet onder zou komen: ik post deze reactie om klokslag 3:00. ’s Nachts, ja.



Geef een reactie

