h1

Verdoken armoede

14 december 2012

Enkele dagen geleden zag ik in ons dorpscentrum een jongeman rondlopen, netjes gekleed, fris kapsel, met een plastiek zakje in zijn hand. Hij liep van de ene vuilbak naar de andere en dropte er lege flesjes in.
De volgende dag zag ik opnieuw zo’n type jongeman uit een dure Audi (of is dat een pleonasme, zoals een zwarte neger en witte sneeuw?) stappen en zijn vuilnis deponeren in de grote afvalcontainer van een restaurant.
Is dat verdoken armoede? Of zijn die mensen te gierig om hun eigen vuilniszakken te kopen?

5 reacties

  1. Of zit er iets in die flesjes dat later opgehaald wordt uit de vuilnisbakken? Waardoor ze dan die dure Audi kunnen kopen?


  2. Dat zou mij verwonderen ūüėČ en bovendien zijn er heel wat OCMW’s die gratis vuilzakken bedelen via hun kantoren (die de armen dan weer doorverkopen)


  3. Hèhè. Interessante vraag. Verdoken armoede, dat denk ik niet. Winstmaximalisatie of iet anders zoals Liza opmerkt.


  4. Ik denk dat Liza in de goede richting zit. Het is een gekende manier om te “leveren”.


  5. Huh? Wat? Drugs ofwa? Benniemee…



Geef een reactie

