h1

Vier

19 december 2012

“Vier laat vooravond los” lees ik vandaag in de krant. In het artikel wordt vermeld dat ‘De Kruitfabriek’ naar de late avond verhuist, naar het voorbeeld van ‘De laatste show’. Eindelijk, denk ik dan. Ik begrijp niet waarom dat programma al niet veel langer naar een later uur is verschoven. Nu wordt het kort na 20 uur uitgezonden, geloof ik, maar bij de start begon het om 19.30 uur. Wie zit er dan al rustig in zijn zetel, behalve de gepensioneerden? En die gepensioneerden zijn nu niet direct de doelgroep van Vier, denk ik. Ikzelf zit zelden voor 20.30 uur neer, meestal zelfs pas tussen 21 en 21.30 uur, en ik veronderstel dat dit bij tweeverdieners met kinderen niet abnormaal is. En mensen die pas in hun zetel zitten, na een drukke werkdag, willen niet meteen aandachtig een praatprogramma volgen. Denk ik toch. Die willen even een ontspannende soap of een luchtige quiz zien. Die willen hun hoofd leeg maken. En later op de avond kunnen ze dan luisteren naar een talkshow. Denk ik. Enfin, of ik daar gelijk in heb of niet maakt niet uit, want ik moet de programmatie niet regelen bij Vier. Al zou ik dat gerust willen doen. Als ik nog een tip mag geven: zend ‘Vaneigens’ (u weet wel, die rubriek in ‘Man bijt hond’ van jaren geleden, die nu opnieuw ingevoerd is, maar binnenkort alweer op vakantie mag, omdat ‘Man bijt hond’ er even mee stopt) uit tijdens de reclameblokken. Daarvoor zou ik naar de reclame blijven kijken. U niet?

3 reacties

  1. Voor VIER van start ging verkondigde ik al dat ze het moeilijk zouden krijgen. Dat mensen voor pakweg een dagelijkse Pappenheimers niet van zender gaan veranderen.
    Ik denk dat ik toch gelijk gekregen heb.
    Het is maf dat een blijkbaar relatief succesvol programma (?) als Komen eten zelfs minder kijkers haalde dan voorheen.
    En nu die soap met Man bijt Hond. Vaneigens komt terug, maar we zetten het hele programma wel even in de koelkast … Vreemd.
    Een programma als De Kruitfabriek (waar ik dan fragmenten van zie via hun website) moet inderdaad wel later op de avond uitgezonden worden.
    ps: waarom niet eens jezelf aanbieden bij VIER 😉


  2. Nu ging ik daar bijna nog serieus over nadenken… Maar oho, wacht even. Ik ga eigenlijk enkel voor TV zitten/liggen omdat mijn echtgenote daar ook te vinden is. Eigenlijk ben ik alleen te vinden voor films en informatieve programma’s (of voetbal/tennis van deftig niveau), de rest kijk ik rologend aan als vrouwlief er blijft naar kijken of ik verdwijn terug. Mijn hoofd is immers zo al leeg genoeg dat er niet nog emmers leegheid bijmoeten. 😉


  3. Wij zijn al jaren VT4-kijkers. En nu dus VIER-kijkers. Plots zien wij weer meer gewone programma’s, zeg, kom dat tegen! Wij vinden de programmatie over het algemeen zeer goed, maar blijkbaar zijn we de enige…



Geef een reactie

