h1

Oversharenting

20 december 2012

Afgelopen weekend las ik in De Standaard Magazine een artikel van deze blogster over ‘oversharenting’. Dat woord is een samentrekking van ‘oversharing’ en ‘parenting’. Het ging over wat je al dan niet online gooit over je kind, op Facebook, op een blog, op twitter enz.. Ik legde de vraag voor aan mijn kinderen, nu 13, 12, 10 en 9 jaar oud. Wat vinden zij dat ouders over hun kinderen mogen schrijven op een blog? Ze waren het heel snel eens. Over woede-aanvallen als peuter, kleuter had ik mogen schrijven. Over woede-aanvallen nu niet. Het verschil? Als peuter of kleuter kenden ze het verschil tussen wat mag en niet mag, tussen goed en verkeerd nog niet goed. Intussen kennen ze dat wel. En daarom mag er niet meer over worden geschreven, want dan is dat gênant. Ziezo. Dat is duidelijk. Zodra je kinderen zich goed bewust zijn van wat ze uitspoken, is het misschien beter om je ontboezemingen aan banden te leggen.

One comment

  1. Ach, ik twijfelde even dit weekend, maar ik heb het artikel toen niet gelezen. Ik ga even ongezouten mijn mening zeggen… alleen al het feit dat daar opnieuw een blitse term voor gebruikt wordt doet me aan commercie denken. Nah. I said it. Soms heb ik het gevoel dat kinderen het nieuwe statussymbool (ter vervanging van andere exposuredingen) zijn. Daar pas ik voor.



Geef een reactie

