h1

Meevallers!

16 januari 2013

Elke dag een foto maken. Dat wou ik vorig jaar doen. Ik heb het niet lang gedaan. Fototoestel stuk (een lens, bleek later). De kinderen die niet elke keer gefotografeerd wilden worden. Soms zo druk dat ik er te laat aan dacht. Niet altijd een fototoestel bij. Te veel hetzelfde onderwerp. Niet genoeg inspiratie. Of geen zin om te zoeken naar een goed onderwerp. Enfin, redenen genoeg waarom het project slabakte en ophield te bestaan. Misschien begin ik er later nog wel eens mee.
Een paar dagen geleden leek het wel alsof ik een nieuw project had lopen. Onverwachte, onbenullige, kleine meevallers opmerken, die me even doen glimlachen.
Twee stomme voorbeelden.
Gisteren had ik een kop thee meegenomen naar mijn werkplekje. Ik nam een slokje en dacht dat ik er geen suiker had ingedaan. Niet lekker. Ik kon niet meteen weg om een suikerklontje te gaan halen, maar bij de tweede slok merkte ik dat er toch suiker in zat. Ik glimlachte tevreden.
Vanmorgen kwam ik teruggewandeld van de school en zag ik de postbode stoppen bij ons huis en een doos uit zijn bestelwagentje halen. Hij stak een briefje in de brievenbus, omdat ik er niet was, en wou terug vertrekken, maar zag me gelukkig zwaaien. Oef! Niet naar het postkantoor moeten lopen om het pak op te halen. Fijn.
En nu zit ik op mijn computer te tikken met een prachtig uitzicht op onze winterse tuin. De zon gaat stilaan onder. Wat een magnifieke plek om te wonen is dit toch. Als je er wat aandacht voor hebt, is er altijd wel iets dat blij of tevreden of zelfs gelukkig kan maken. Er is precies toch iets blijven hangen van de mindfulnesscursus.

2 reacties

  1. Zo is dit stukje ook weer een meevaller. Misschien pik ik dat idee van die foto’s wel in (met bronvermelding), maar dan op weekbasis, want dagelijks: dat lukt geheid niet.


  2. Genieten van de kleine dingen des levens.
    Was het spreekwoord niet: a smile a day keep the doctors away
    (kweetwel dat het over een appel ging 😉



Geef een reactie

