h1

De SM-club

18 januari 2013

Voor u rare ideeën over mij krijgt, de SM in de titel staat niet waarvoor u denkt, maar voor Straffe Madammen. Sinds kort ben ik lid van de Straffemadammenclub. Vriendin T. bracht ons bij elkaar. Ze vond ieder van ons op een of andere manier een straffe madame en vroeg ons of we zin hadden om elke maand samen iets te doen. De 9 uitgekozen straffe madammen kenden elkaar al wel, goed of oppervlakkig, of nog niet. Gisteren kwamen we voor het eerst samen, voor een culinaire wandeling. Spannend. En leuk. Zo leuk. Ik was gisterenavond moe en had niet veel zin om te vertrekken. Ik kende enkele van de vrouwen oppervlakkig, maar niemand echt goed, behalve vriendin T., en kreeg ineens koudwatervrees. Ongegrond, zo bleek. Bij de aperitief waren de gesprekken nog wat afwachtend, bij het hoofdgerecht zaten we al volop te tateren en bij het dessert leken we elkaar al jaren te kennen. Tussen de gangen door verkenden we Mechelen, met een heel goeie gids. Héél interessant. Ik weet nu onder andere allerlei spannende dingen over Margaretha van Oostenrijk. Volgende maand gaan we naar het Echt Antwaarps Theater. En de rest van het jaar is al volgeboekt met nog een hoop leuke plannen. Ik kijk er naar uit!

2 reacties

  1. Tof!


  2. Straf. Die madammen toch he.



Geef een reactie

