h1

Gelukkig zijn

18 december 2014

‘Gelukkig zijn’, een prachtig liedje van Raymond van het Groenewoud. Iets waarover ik ook aan het denken werd gezet toen een dierbare vriendin me onlangs vroeg of ik wel gelukkig was. Ik antwoordde overtuigd “Ja”, zonder erover na te denken. Want ondanks heel wat moeilijke momenten en situaties ben ik echt wel gelukkig. Dus, wat maakt me gelukkig? Een lijstje, niet exhaustief, in willekeurige volgorde.

– samen in de zetel, benen uitgestrekt, kussentje in de rug, dekentje over mijn knieën, met man en kinderen kijken naar ‘The Blacklist’ of ‘Suits’
– ’s avonds na een lange werkdag gewoon in de zetel kunnen ploffen en niets meer doen
– mijn eerste mok hete thee langzaam uitslurpen, terwijl het buiten nog donker is en ik de krant lees
– lachen met ‘De slimste mens ter wereld’
– vakantie, uitslapen en in een gezapig tempo de dag doorbrengen met de kinderen
– een lange wandeling met de honden
– zo verdiept zijn in een meeslepend boek dat ik niets meer  hoor
– de sjaal die ik aan het breien ben langzaam langer zien worden
– in de auto op weg naar huis naar mijn favoriete muziek luisteren
– een reis voorbereiden
– mijn voeten ergens onder tafel mogen schuiven en genieten van lekker eten, waar dan ook
– dochterlief die aanbiedt om een ijsje met banaan en chocoladesaus voor me te maken
– op mijn gemak de weekendkrant lezen
– op een koude winteravond onder het donsdeken kruipen, me opkrullen, het langzaam warm krijgen en zo in slaap doezelen
– de jongste zoon die thuiskomt en al aan de voordeur met zijn heldere, vrolijke stem “Dag mama!” roept
– bloemen kopen op de markt
– …

Voetnoot (21/1/2015): Vandaag las ik hier en stuurde ik de link van dit eerder geschreven blogpostje door naar Kelly (alias Lilith), maar nu ik de lijstjes van de anderen lees, merk ik dat iedereen vandaag een lijstje heeft gemaakt, met vermelding van de ‘opdracht’. Dus voeg ik deze voetnoot maar even toe. 

4 reacties

  1. Geluk zit in de kleine dingen… maar ook in de grote. Een beetje overal dus.


  2. Geluk is: tevreden zijn met wat je hebt en blij zijn als een droom een droom blijft. Anders eindig je met allemaal lege denkballonnetjes


  3. Ik voeg er eentje toe: merken dat de zware examen-inspanningen loonden (al laat het oudercontact een wrange nasmaak achter).
    Nu genieten van een welverdiende vakantie!


  4. […] Het lijstje van Ellen. En nog eentje, vanuit De wereld van Arthur. Miss Bliss doet ook mee. Licht in de duisternis. Mooi ding. Lieke deed ook mee. Heidi komt zelfs aan […]



Geef een reactie

