h1

“Laat je stress thuis”

30 december 2014

De bus naar de stad nemen, dat vond ik een hele onderneming. Geen rechtstreekse verbinding. Vertrek vanuit een naburig dorp, 10 minuten verder, waar ik eigenlijk zelden kom en niet eens weet waar de bushaltes zich bevinden. Dus reed ik met de auto naar de stad, parkeerde buiten de stad en wandelde naar het centrum. Tot ‘mijn’ parkeerplaats buiten de stad moest wijken voor een of ander appartementscomplex. Wat nu? Een stad binnenrijden om te parkeren wil ik eigenlijk niet: vervuilend, tijdrovend, storend voor alle voetgangers en fietsers én  nog eens ongelofelijk duur. Toen de kinderen nog klein waren, deed ik dat wel, uit gemakzucht. Alle tijdwinst was toen goed, zowel voor mij als voor de kinderen als voor alle mensen die ook in de stad rondliepen, geloof me. Enfin, een oplossing drong zich op, en kijk, dochterlief wist me te vertellen dat je vanuit een andere buurgemeente ook met de bus in de stad geraakt. Reistijden opgezocht op de website van De Lijn. Geïnformeerd bij de zoon hoe ik een ticket kon kopen via sms (“Geef je gsm even, mama, ik zal het al klaarzetten, dan moet je het alleen nog versturen een paar minuten voor je bus komt.” waarop de andere zoon lichtelijk bezorgd zei: “Maar neem misschien voor de zekerheid toch maar geld mee.” :-)). Beseft dat ik de bus hier niet meer kon halen en dan maar met de auto naar de buurgemeente gereden (volgende keer beter en alles met de bus doen, inclusief overstap), daar de auto op het grote parkeerterrein gezet, juiste bushalte gezocht en vlot in de stad geraakt. Rustig, tijd om te lezen (de lichte misselijkheid achteraf neem ik er graag bij), me niet moeten concentreren op het verkeer. Zalig! Voor herhaling vatbaar.

3 reacties

  1. Zonder rijbewijs of auto weet ik niet beter.
    Het ov ontstresst.

    Ik wens je een voorspoedige jaarwisseling en een mooi 2015.

    Vriendelijke groet,


  2. Ik vind het zo handig om met de bus naar het stad te gaan. Ook die smstickets zijn de uitvinding van de eeuw! Heel handig als je het onder de knie hebt. Lang leve de bus zeg ik!


  3. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst met de auto de stad ben ingereden. Al jaar en dag laten we die koekendoos op wielen achter op een P&R, en duiken met de metro onder de Schelde naar “den aandere kaant van ’t woater”. Alleen jammer dat we dat stuk nog met de auto moeten. En die smstickets zijn idd een zegen. Al heb ik nog altijd een 10-rittenkaart bij voor ’t geval dat …



Geef een reactie

