h1

En nu is het tijd voor een goed boek

3 januari 2015

De ‘solden’ doorstaan (ik haat het, maar mijn portemonnee niet, en de kinderen hadden nog één en ander nodig), boodschappen gedaan, gekookt, was ingestoken, veel te lang op ‘tinternet’ blijven plakken, nu de was uithalen én LEZEN. Stoner (van John Williams) moet uit tegen woensdag, want dan moet ik het terugbrengen naar de bibliotheek en ik ben bang dat het gereserveerd zal zijn en ik het dus niet zal kunnen verlengen. Dus, gelieve niets interessants meer te Facebooken of te bloggen of te Pinteresten, zodat ik niet afgeleid word!

7 reacties

  1. Ben benieuwd naar wat je ervan vind. Staat hier klaar op de reader.


  2. En die ‘vind’ in mijn vorige reactie moet natuurlijk ‘vindt’ zijn (al had ik ‘vond’ getypt en wijzigde autocorrectie dit; soms een zegen, die autocorrectie, vaak een pain in the #$@ als het over werkwoorden gaat).


  3. @ lentebloem: ik vond het goed! Echt goed. Een boek waar ogenschijnlijk niet zo veel in gebeurt en toch heel veel gebeurt. En ontzettend treffend en mooi geschreven. Ik kijk met plezier uit naar andere boeken van deze schrijver.


  4. Het is dus uitgeraakt. 🙂


  5. @ Lentebloem: ja, gisterenavond blijven lezen tot 1 uur. De huisgenoten waren één voor één naar bed gegaan en het was hier zalig stil. Ideaal om door te lezen. Het boek is zo mooi geschreven dat je het eigenlijk ‘zorgvuldig’ moet lezen, vind ik. Soms lees ik boeken te snel omdat ik wil weten hoe het afloopt en dan geniet ik toch minder van de stijl van het boek.


  6. Het is uit, dus nu mogen we terug “posten” ?


  7. Ook als pensionada schijn ik er niet in te slagen terug op mijn oude leestempo te komen. Ik ben op 21 oktober in een (overigens spannend en erg leesbaar) boek begonnen terwijl ik in het ziekenhuis zat te wachten tot mijn moeder terug van het OK kwam en die laatste circa 20 pagina’s komen er maar niet van. Misschien kan ik nu ook beter tinternet laten voor wat het is en verder lezen …



Geef een reactie

