h1

Dit zijn koude winterdagen

9 januari 2015

Akelig, vind ik het. Zoveel mensen neergeschoten op enkele dagen tijd, uit naam van Allah (onbegrijpelijk en onaanvaardbaar) en om onze democratie en onze vrijheid en onszelf te beschermen. Extremisme en de jacht op extremisten, met collateral damage. En wat ik al even akelig vind zijn sommige ongenuanceerde heftige reacties. Ik krijg het koud als ik Bart De Wever hoor met zijn eeuwige polarisatie en zijn intussen afgezaagde zij/wij-verhaal. ‘Verbondenheid’ en ‘samenhorigheid’ en ‘warmte’ zijn toch echt niet de woorden waarmee ik hem associeer, hoewel ze voor mij essentieel zijn om een samenleving goed te doen draaien. En op Facebook lees ik reacties als: “Wie zich hier niet wil aanpassen moet eruit en met zoveel mogelijk!” Alsof dat de oplossing is. Fanatisme en extremisme beangstigt me, of het nu religieus is of niet.

One comment

  1. ja akelig

    dan voel ik zo een knoop in mijn maag ontstaan



Geef een reactie

