h1

Een bijzonder trotse moeder

21 januari 2015

De oudste zoon is geselecteerd voor een evenement op school waarbij de kandidaten worden gekozen op basis van hun sportieve capaciteiten, maar ook hun gedrag: correct, stipt, beleefd zijn, dat soort dingen. Mijn moederhart barstte van trots. Hij begrijpt dat niet zo goed, vindt het niet meer dan normaal dat hij zich ingezet heeft, want hij sport heel graag. Dat zijn vrienden ook graag sporten en daar goed in zijn, maar de meeste niet geselecteerd zijn, zegt mij dat gedrag doorslaggevend is geweest bij de selectie. Vandaar dat ik zo trots ben. Goed zijn in iets, daar heb je geen verdienste aan, maar je gedrag, dat gaat om keuzes maken, telkens opnieuw. En het is heel fijn om te merken dat hij de juiste keuzes maakt.

4 reacties

  1. Natuurlijk mag en moét je trots zijn op je zoon !!
    Er wordt soms te weinig aandacht besteed aan wat naast de eigenlijke competitie komt, want zeker zo belangrijk is : het gedrag en de voortdurende inzet om een warm en goed mens te zijn. De keuzes die hij nu maakt, en blijkbaar met succes, zijn een soliede basis voor een mooie toekomst ! Proficiat.


  2. proficiat, lijkt me heel fijn als mama (met drie jongenskleuters hoop ik ook op zo’n beloning als ze groter zijn 🙂


  3. Mooi zeg. Wat een heel goed punt. Misschien moet ik eens over mijn gedrag nadenken 😉


  4. Als je kijkt wat er in de sport allemaal rondgaat (zowel op als naast de arena) lijkt me het maken van die juiste keuzes een punt waar veel zwaarder op zou moeten getraind worden. Proficiat aan een terecht trotse mama.



Geef een reactie

