h1

2016 – dag 2

2 januari 2016

Slecht geslapen vannacht. Dat is sinds 2015 iets nieuws voor mij, af en toe een slechte nacht. Moeilijk in slaap vallen, veel wakker worden. Zonder te piekeren of te dubben. Nee, gewoon wakker. Te warm, te koud, niet echt comfortabel, maar ook niet echt last. Zal wel aan het ouder worden liggen. Een lichaam in verandering.

Behalve mijn slaappatroon zijn ook mijn eetgewoonten een beetje veranderd. Geen suiker meer in de thee. Lijkt banaal, maar in mijn geval betekent dat toch 2 tot 7 suikerklontjes per dag minder. Ik kwam op het idee toen ik de reeks van Lotte Alsteens over suiker en de voedingsindustrie las in De Standaard. Ik vulde uit nieuwsgierigheid de suikertest in en besefte dat ik, hoewel ik weinig snoep, toch veel suiker binnen kreeg via de vele mokken thee per dag. Thee zonder suiker zag ik niet zitten, maar op een dag begon ik er toch mee en nu vind ik thee met suiker te zoet. Het is een gewoonte die ik mezelf heb aangekweekt. En waar ik me beter bij voel. Fysiek én mentaal.

3 reacties

  1. Suiker, daar moet ik ook eens over nadenken.


  2. Dag schat, allereerst een goed en gezond nieuwjaar voor jou en je gezin !! Een stomme vraag misschien : zou dat drastisch verminderen van suiker invloed kunnen hebben op het minder
    goed slapen ? ! Misschien eens aan een Dokter vragen (!)


  3. Vruchtenthee drink ik zonder suiker, maar zwarte en groene thee daar doe ik een zoetje in (stevia). Kan me niet voorstellen dat ik het anders binnen krijg. Al heb ik het natuurlijk nog niet geprobeerd.



Geef een reactie

