h1

Storm

23 juli 2017

Het is al weken, misschien zelfs maanden, druk in mijn hoofd. Te druk. Wensen, verwachtingen, hoop, onrust, een vage angst, plannen, dromen, teleurstelling, gekwetste gevoelens, geluk, opluchting, zorgen en een eindeloze stroom gedachten buitelen over elkaar heen. Ik krijg het niet geordend. Dingen die ik nog moet doen, die ik mezelf opleg, die anderen van me verwachten. Dingen die ik nog wil doen, maar die initiatief vragen – een energievreter. Dingen die gebeurd zijn en die ik niet geplaatst krijg, die ik uit lijf en leden wil wissen. Dingen die gaan gebeuren en die ik zò graag zou kunnen tegenhouden. Onzekerheid. Ik zwalp.

3 reacties

  1. Wow! Dat is niet niks. Ruik ik daar de schroeilucht van een smeulende burnout?


  2. Nee, helemaal niet :-). Er speelt gewoon heel veel, al een tijdje. En er komt een zwaar jaar op me af, met veel nieuwe dingen, heel wat onzekerheid ook. Ik blog weliswaar anoniem, maar heel wat mensen in mijn omgeving volgen mijn blog ook (voor hen blog ik dus niet anoniem) en dat maakt dat ik de dingen soms vaag beschrijf, met als gevolg verkeerde veronderstellingen, merk ik. Geen nood, geen sluimerende burn-out!


  3. oei, dat klinkt echt wel heavy. ‘k hoop toch dat je ergens een luisterend oor hebt om al die gedachten eens naartoe te gooien of dat een yoga of mindfullness sessie af en toe eens dat hoofd kan leegmaken.



Geef een reactie

