h1

Komen eten!

28 februari 2010

Vorige week hadden we vrienden op bezoek. Ik vind het heerlijk om dan een menu samen te stellen, inkopen te doen, een namiddag te kokkerellen en ’s avonds lekker te eten en gezellig bij te praten.
Ik heb een heel lekker recept van Osso Bucco, maar dat had ik al eens klaargemaakt voor twee van de drie koppels. Dus werd het deze keer iets anders.

Aperitiefhapjes:

Amuse-gueule:

Voorgerecht:

  • Slaatje met gebakken spekjes, stukjes appel en geroosterde pijnboompitten, met een walnoten-appelvinaigrette

Hoofdgerecht:

Dessert:

  • Sabayon (geheim succesrecept van manlief, die de sabayon altijd maakt) met een bolletje ijs

Koffie of thee en versnaperingen:

En tijdens het aperitieven kregen we van de drie koppels samen twee pannenkoekenpannen. Want wat konden wij met al onze kinderen nu met maar 1 pan doen, redeneerden ze. Een heel fijn cadeau. Gevonden op mijn verlanglijstje.
We gaan de pannen binnenkort inhuldigen. Dus nogmaals: komen eten! Hou uw inbox maar in de gaten.

8 reacties

  1. waar woon jij ergens? volgende keer kom ik dan toevallig ook effe langs 🙂
    ziet er een heerlijk menu uit, zeker je aperitiefhapjes spreken me wel aan, njammie


  2. Amai, zeg. Jij maakt er meer werk van dan ik met mijn lasagne 🙂


  3. @ Nike: Ik kook dan ook heel graag. En omdat mijn kinderen op dit moment nog het liefst van al gewone kost eten en ik niet altijd de tijd (en goesting) heb om uitgebreid te koken, geniet ik er wel van om voor een etentje eens helemaal mijn gang te gaan. By the way, bestaat de kans dat ik je zie op de babyborrel bij Lien?


  4. @ Tricky: waar ik woon is nog steeds een goed bewaard geheim, hoop ik of denk ik ;-). Maar die aperitiefhapjes zijn gemakkelijk en snel te maken, dus misschien eens iemand in je buurt aan het werk zetten?


  5. Hola, wat een menu! Zouden we geen bloggers ‘komen eten’ houden? Met dan een onafhankelijk jurylid (moi) die enkel overal moet gaan eten en beslissen wie wint 😉


  6. Ik kijk er al héél lang uit naar uit om die heeeerlijke Sabayon van je man te proeven…;-)!

    Groetjes


  7. @ Ann: neem je agenda maar mee in april, dan leggen we meteen een datum vast voor een etentje hier thuis!


  8. @ prutsen: dat is te gemakkelijk voor jou! Dan liever een bloggers ‘gaan eten’ waarbij we allemaal jurylid mogen spelen!



Plaats een reactie